Buzzlytics vs. HubSpot agency: wat heb jij nodig voor HubSpot?
Voor (potentiële) klanten die bij ons aankloppen, is soms niet helemaal duidelijk hoe wij ze precies kunnen helpen met HubSpot.
Begrijpelijk, want we geven wel HubSpot-coaching en -training als onderdeel van ons TAYA Mastery-traject, maar we zijn geen HubSpot agency en we doen dus geen HubSpot-implementaties voor onze klanten.
Maar wat doen we dan wél wat HubSpot betreft?
Als hoofdcoach bij Buzzlytics heb ik al verschillende bedrijven geholpen met het antwoord op de vraag of ze in hun geval een HubSpot agency nodig hebben en of ze überhaupt HubSpot nodig hebben.
In dit artikel leg ik uit hoe wij jou kunnen helpen met HubSpot en in welke gevallen je het beste een agency kunt inschakelen naast TAYA Mastery. Aan het einde van dit artikel heb je dus een beter beeld van of jij in jouw situatie een agency nodig hebt of dat je HubSpot zelf kunt implementeren met wat begeleiding van ons.
Hoe kunnen wij jou helpen met HubSpot?
Als je een klein bedrijf bent dat net begint met marketing en sales, kunnen wij jou prima helpen met HubSpot en heb je geen agency nodig. We helpen je met de basisopzet en zorgen ervoor dat je zelfredzaam wordt in het gebruik van HubSpot.
Concreet kunnen wij je met de volgende zaken helpen:
Evalueren van je tech stack
Allereerst helpen we je te bepalen of je They Ask, You Answer kunt implementeren met je tech stack. De conclusie kan zijn dat een overstap naar HubSpot of een vergelijkbare tool nodig is, maar het kan ook zijn dat je huidige tech stack voldoet.
Training en ondersteuning
In de volgende stap helpen we je om zelf praktisch aan de slag te gaan binnen HubSpot. Daarbij maken we gebruik van de gratis trainingen in de HubSpot Academy. Deze doorloop je zelfstandig, onder onze begeleiding. Je krijgt dus meer begeleiding dan wanneer je de trainingen op eigen houtje zou volgen, maar we gaan er wel van uit dat je het meeste zelf doet. Wil je meer bij de hand genomen worden? Dan raden we je aan om de implementatie met een HubSpot agency te doen.
Als je een klein bedrijf bent dat net begint met marketing en sales, kunnen wij jou prima helpen met HubSpot en heb je geen agency nodig.
Kleine datamigraties
Verder kunnen we je helpen met eenvoudige datamigraties.
Er is bijvoorbeeld sprake van een eenvoudige datamigratie als je op dit moment Excel gebruikt als CRM en alleen zaken als naam, bedrijfsnaam en e-mailadres opslaat. Deze data kun je heel eenvoudig importeren in HubSpot en hier heb je dus geen HubSpot agency voor nodig. Ook in dit geval leren we je weer hoe je dit zelf moet doen, terwijl een agency je dit waarschijnlijk uit handen zou nemen.
Begeleiding na de implementatie en datamigratie door een agency
Na de implementatie van HubSpot en de datamigratie is jouw HubSpot agency klaar en gaan ze door naar de volgende klus. We zien regelmatig dat bedrijven die een aantal maanden later zelf aan de slag willen niet meer weten hoe het moet. Wij kunnen je dan helpen.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Dashboards maken op basis van je TAYA-doelen
- Verbetering van je salesproces (automatisering) in HubSpot)
- Datagedreven beslissingen nemen op basis van HubSpot
- Opschonen van je huidige HubSpot portal
- Inwerken van jouw HubSpot admin
In de TAYA Mastery hebben we stap-voor-stap playbooks voor dit soort taken, zodat je dit helemaal zelf kunt doen (met een beetje begeleiding van ons als je er niet uitkomt).
Lees ook: Is HubSpot een vereiste voor TAYA Mastery-klanten?
Wanneer heb je naast ons een HubSpot agency nodig?
Ben je een wat groter bedrijf met grotere ambities of komt er een complexere datamigratie bij kijken dan ik hierboven beschreven heb? Dan is het belangrijk dat je HubSpot-account vanaf het begin professioneel en duidelijk wordt ingericht.
Dit betekent ook dat het verstandig is om een HubSpot agency in te schakelen die jou kan helpen bij de implementatie van HubSpot.
Ik adviseer je in dit geval ook om iemand binnen je bedrijf aan te wijzen of aan te nemen die zich, in ieder geval in het begin, meerdere dagen per week met HubSpot kan bezighouden. Geen idee waar je zo iemand vindt en hoe je deze persoon inwerkt? Ook hier hebben we stap-voor-stap playbooks voor in TAYA Mastery.
Grotere bedrijven met grote ambities of complexere datamigraties adviseren we een HubSpot agency in de arm te nemen.
Een HubSpot agency is gespecialiseerd in de meer geavanceerde aspecten van HubSpot en kan helpen bij de onderstaande zaken:
Geavanceerde implementaties
Agencies zijn geaccrediteerd in verschillende geavanceerde onderdelen van HubSpot en kunnen complexe implementaties aan. Dit omvat custom integraties, ‘solution architecture design’ en geavanceerde datamigraties. HubSpot agencies hebben hiervoor accreditatieprogramma’s doorlopen bij HubSpot. Daarin hebben ze moeten aantonen dat ze de kennis en de ervaring hebben om deze taken uit te voeren.
Kijk bij de zoektocht naar een HubSpot agency dus goed naar de accreditaties die ze hebben.
Complete ontzorging
Voor bedrijven die niet de capaciteit of expertise hebben om zelf de implementatie en het onderhoud van HubSpot te doen, biedt een agency volledige ontzorging. Ze nemen de gehele onboarding, training en implementatie van je over, zodat jij je kunt focussen op je kernactiviteiten.
Grotere datamigraties
Wanneer je te maken hebt met grote en complexe datasets vanuit verschillende tools, is het raadzaam om een agency in te schakelen. Zij hebben de ervaring en expertise om deze migraties soepel en foutloos te laten verlopen.
Complexe bedrijfsstructuren
Voor bedrijven met meerdere afdelingen, vestigingen of complexe processen kan een agency zorgen voor een uniforme en effectieve inrichting van HubSpot. Dit zorgt ervoor dat iedereen optimaal gebruik kan maken van de mogelijkheden van HubSpot.
Lees ook: Wat kost HubSpot? (minder dan je waarschijnlijk denkt)
Kijk bij de zoektocht naar een HubSpot agency goed naar de accreditaties die ze hebben.
Een beetje van Buzzlytics en een beetje van een HubSpot agency
In de praktijk werkt een combinatie van ons TAYA Mastery-traject en een HubSpot agency die je helpt bij de implementatie van HubSpot het beste.
Als je met TAYA Mastery aan de slag wilt, kijken we altijd eerst of je überhaupt HubSpot nodig hebt en zo ja, hoe complex jouw situatie is.
Als we tot de conclusie komen dat een agency jou het beste kan helpen bij het implementeren van HubSpot, kun je bij de agency terecht voor je HubSpot onboarding en training en bij ons voor alle andere onderdelen die bij een succesvolle implementatie van They Ask, You Answer horen.
Op een gegeven moment is je HubSpot-implementatie afgerond. Je account is dan goed ingericht en je hebt training gehad om zo zelfstandig mogelijk in HubSpot aan de slag te gaan. Wij kunnen je dan weer ondersteunen bij je HubSpot-gerelateerde taken in TAYA Mastery.
Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van conversiepaden in HubSpot, zodat je precies kunt meten wat je websitebezoekers gedaan hebben van hun eerste bezoek tot en met de conversie. Heeft je HubSpot agency dit al gedaan met jou? Top, dan ga je sneller door TAYA Mastery heen en word je dus ook sneller de ‘trusted advisor’ in jouw markt!
Wat ons betreft is het dus niet OF Buzzlytics OF een HubSpot agency, maar kunnen ze elkaar goed aanvullen.
Het is wel belangrijk dat je ons op de hoogte brengt als je overweegt met een HubSpot agency samen te werken. Want ten eerste kun je het misschien zelf als je een klein bedrijf bent en ten tweede kunnen wij met je meedenken over de agency die het beste bij jouw behoeften past. Wij hebben namelijk ervaring met verschillende HubSpot agency’s (zowel Nederlands als internationaal).
Wil je een keer met sparren over jouw tech stack en of jij in jouw situatie een agency nodig hebt voor de implementatie van HubSpot? Plan dan een vrijblijvend adviesgesprek met mij in. Ik kijk graag met je mee!
Gerelateerde artikelen
30 mei 2024
-
Leestijd: +/- 8 min