Wat is They Ask, You Answer?

They Ask, You Answer is een business framework dat draait om een obsessie met de vragen, behoeften en zorgen van je klant. Door te focussen op 10 duidelijke concepten, behalen duizenden bedrijven wereldwijd resultaat met inbound marketing.

Vandaag de dag wordt They Ask, You Answer gebruikt door duizenden bedrijven over de hele wereld. Zowel B2B- als B2C-bedrijven in retail, productie, software, gezondheidszorg, vastgoed en vele andere sectoren.

Aan They Ask, You Answer ligt een eenvoudig idee ten grondslag: goed geïnformeerde prospects worden blijere en betere klanten. Als jouw prospects vragen stellen, moet jij deze open en eerlijk beantwoorden op je website. Dat is waar de naam van dit framework vandaan komt: They Ask, You Answer.

Wanneer we onze focus verleggen naar het onderwijzen van onze prospects, en open en eerlijk communiceren over onze producten en diensten (ook wanneer dit oncomfortabel is, zoals bij prijzen en nadelen), gebeurt het volgende:

  • We krijgen vertrouwen van onze doelgroep.

  • We filteren slecht passende prospects eruit.

  • We vergemakkelijken het koopproces.

They Ask, You Answer leert je de juiste content te maken. Zowel geschreven content als video’s.

Maar het framework helpt je ook om die content op zo’n manier te ordenen dat je (potentiële) klanten de content gemakkelijk kunnen consumeren. En het zorgt ervoor dat je salesteam de content kan gebruiken in het salesproces en de ‘close rates’ kan verhogen.

Wanneer je They Ask, You Answer implementeert in je bedrijf, zul je een enorme toename zien in je organisch verkeer, meer en betere leads krijgen en een aanhoudende omzetgroei zien.

They Ask, You Answer brengt je marketing- en salesteam op één lijn en stelt ze in staat om samen te werken aan gemeenschappelijke doelen. Met als doel om jouw bedrijf in jouw markt te positioneren als de trusted advisor. They Ask, You Answer is het duurzame groeiplan voor jouw bedrijf.

Is They Ask, You Answer de juiste aanpak voor jouw bedrijf?

In deze video helpt Daan Schmidt je om te beoordelen of They Ask, You Answer de juiste fit is voor jou en jouw bedrijf.

Wanneer je They Ask, You Answer implementeert in jouw bedrijf:

  • Krijg je grip op je sales en marketing en ben je niet langer afhankelijk van externe marketingbureaus.
  • Worden je sales- en marketingteams een eenheid en bereiken ze hun volle potentie.

  • Levert je marketing eindelijk omzet op, omdat je gekwalificeerde bezoekers en prospects aantrekt.

Waarom They Ask, You Answer werkt

10 duidelijke concepten die op iedere branche van toepassing zijn en die ieder bedrijf onder de knie kan krijgen.

Door open antwoord te geven op de vragen van jouw prospects, win je vertrouwen en word je gezien als de trusted advisor en autoriteit in jouw markt.

Je marketing- en salesinspanningen worden gestroomlijnd door gemeenschappelijke doelen.

Gebruikmaken van de juiste content in het verkoopproces zorgt voor klanten die beter bij je passen en klaar zijn om te kopen.

De 10 kernconcepten van They Ask, You Answer

Laat ons je helpen om They Ask, You Answer te implementeren in jouw bedrijf

  • Stap 1 – Spreek een adviseur

In een online Discovery Call stellen wij met name vragen. We willen precies weten waar je staat en waar je naartoe wilt. We kijken samen of er een match is.

  • Stap 2 – Start de TAYA Mastery

In 12 tot 18 maanden werk je samen met ons team aan de implementatie van They Ask, You Answer. Zodat jij de trusted advisor wordt in jouw markt.

  • Stap 3 – Laat je bedrijf groeien

Per kwartaal werken we met behulp van onze scorecards aan de belangrijkste prioriteiten, meten we de key targets en werk je met je team aan de geplande taken. Zo bereik je jouw doel.

Het ontstaan van
They Ask, You Answer

In 2008 stond het zwembadbedrijf van Marcus Sheridan op omvallen. De kredietcrisis hakte er diep in. Kopers werden zenuwachtig en annuleerden massaal hun zwembaden. Het leek het alsof het bedrijf van Marcus het niet zou redden.

Maar Marcus hoorde over inbound marketing en besloot het heft in eigen handen te nemen. Hij begon met het open en eerlijk beantwoorden van klantvragen op zijn website.

Elke avond na het werk schreef hij gedetailleerde en transparante antwoorden op iedere veelvoorkomende vraag, zorg of probleem van potentiële klanten. Al snel zorgde deze content voor meer bezoekers op de website.

Daarna gingen zijn verkopers deze content gebruiken in hun contact met prospects. Potentiële klanten van heinde en verre vonden hun weg naar de website van River Pools, aangetrokken door Marcus’ duidelijkheid en moed. En zo werd They Ask, You Answer geboren.

Nu, jaren later, verkondigt Marcus de They Ask, You Answer-filosofie aan bedrijven over de hele wereld. Ook heeft hij de bestseller They Ask, You Answer geschreven.

Duizenden bedrijven wereldwijd maken gebruik van dit framework, dat begint met een eenvoudig principe: als jij je bekommert om de vragen van je klant en om zijn of haar problemen en zorgen, en als jij je klant onderwijst en vertrouwen wekt, zal hij van jou kopen. Want uiteindelijk is vertrouwen de basis voor alle relaties, ook zakelijk.

Plan jouw meeting
met een They Ask, You Answer-adviseur

Spreek met een adviseur om een op maat gemaakt digital sales- en marketingplan te creëren dat een bewezen strategie combineert met praktische instructie en gegarandeerde resultaten.