Vandaag de dag wordt They Ask, You Answer gebruikt door duizenden bedrijven over de hele wereld. Zowel B2B- als B2C-bedrijven in retail, productie, software, gezondheidszorg, vastgoed en vele andere sectoren.
Aan They Ask, You Answer ligt een eenvoudig idee ten grondslag: goed geïnformeerde prospects worden blijere en betere klanten. Als jouw prospects vragen stellen, moet jij deze open en eerlijk beantwoorden op je website. Dat is waar de naam van dit framework vandaan komt: They Ask, You Answer.
Wanneer we onze focus verleggen naar het onderwijzen van onze prospects, en open en eerlijk communiceren over onze producten en diensten (ook wanneer dit oncomfortabel is, zoals bij prijzen en nadelen), gebeurt het volgende:
They Ask, You Answer leert je de juiste content te maken. Zowel geschreven content als video’s.
Maar het framework helpt je ook om die content op zo’n manier te ordenen dat je (potentiële) klanten de content gemakkelijk kunnen consumeren. En het zorgt ervoor dat je salesteam de content kan gebruiken in het salesproces en de ‘close rates’ kan verhogen.
Wanneer je They Ask, You Answer implementeert in je bedrijf, zul je een enorme toename zien in je organisch verkeer, meer en betere leads krijgen en een aanhoudende omzetgroei zien.
They Ask, You Answer brengt je marketing- en salesteam op één lijn en stelt ze in staat om samen te werken aan gemeenschappelijke doelen. Met als doel om jouw bedrijf in jouw markt te positioneren als de trusted advisor. They Ask, You Answer is het duurzame groeiplan voor jouw bedrijf.
Is They Ask, You Answer de juiste aanpak voor jouw bedrijf?
In deze video helpt Daan Schmidt je om te beoordelen of They Ask, You Answer de juiste fit is voor jou en jouw bedrijf.
Wanneer je They Ask, You Answer implementeert in jouw bedrijf:
Waarom They Ask, You Answer werkt
De 10 kernconcepten van They Ask, You Answer
Het ontstaan van
They Ask, You Answer
In 2008 stond het zwembadbedrijf van Marcus Sheridan op omvallen. De kredietcrisis hakte er diep in. Kopers werden zenuwachtig en annuleerden massaal hun zwembaden. Het leek het alsof het bedrijf van Marcus het niet zou redden.
Maar Marcus hoorde over inbound marketing en besloot het heft in eigen handen te nemen. Hij begon met het open en eerlijk beantwoorden van klantvragen op zijn website.
Elke avond na het werk schreef hij gedetailleerde en transparante antwoorden op iedere veelvoorkomende vraag, zorg of probleem van potentiële klanten. Al snel zorgde deze content voor meer bezoekers op de website.
Daarna gingen zijn verkopers deze content gebruiken in hun contact met prospects. Potentiële klanten van heinde en verre vonden hun weg naar de website van River Pools, aangetrokken door Marcus’ duidelijkheid en moed. En zo werd They Ask, You Answer geboren.
Nu, jaren later, verkondigt Marcus de They Ask, You Answer-filosofie aan bedrijven over de hele wereld. Ook heeft hij de bestseller They Ask, You Answer geschreven.
Duizenden bedrijven wereldwijd maken gebruik van dit framework, dat begint met een eenvoudig principe: als jij je bekommert om de vragen van je klant en om zijn of haar problemen en zorgen, en als jij je klant onderwijst en vertrouwen wekt, zal hij van jou kopen. Want uiteindelijk is vertrouwen de basis voor alle relaties, ook zakelijk.