Door:

Albert Jan Bolwijn

Leestijd: +/- 5 min

1 april 2024

Deel dit item:

Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor TAYA Mastery?

een groep mensen zit en staat rond een tafel en is in gesprek

Beginnen met They Ask, You Answer Mastery betekent dat je begint aan een culturele, tactische en strategische leerervaring die je bedrijf zal veranderen.

Nadat je samen met je accountmanager de details van je programma hebt uitgewerkt en je coach hebt ontmoet, kun je eindelijk van start gaan.

In dit artikel lees je wat je kunt verwachten nadat je je handtekening hebt gezet – wie je wanneer ontmoet en wat er daarna gebeurt.

Nadat je je handtekening hebt gezet en de eerste betaling hebt overgemaakt

Het ondertekenen van het contract en het overmaken van je eerste betaling zet het hele programma in beweging.

Binnen een paar dagen kun je een kick-offsessie verwachten en binnen een tot twee weken een uitgebreidere planningssessie.

Houd er rekening mee dat je na de kick-offsessie opdrachten krijgt. Meestal vragen we je om een artikel door te nemen en om een paar cursussen te volgen via IMPACT+, het They Ask, You Answer-educatieplatform waar Buzzlytics gebruik van maakt. Op deze manier doet iedereen snel gedeelde basiskennis op en dat zorgt ervoor dat jullie snel vooruitgang boeken.

Kennismaken met het Buzzlytics-team waarmee je gaat samenwerken

Tijdens het Mastery-programma krijg je te maken met verschillende teamleden van Buzzlytics.

  • Je coach voert de eerste gesprekken en zorgt ervoor dat we de beste oplossingen voor jouw bedrijf voorstellen.
  • Vervolgens werkt je coach samen met je senior leadership team en begeleidt hij je bij je transformatie op het gebied van digitale marketing en sales. Je coacht spoort je grootste verbeterpunten op en helpt je prioriteiten te stellen.
  • Je ‘member success manager’ is je contactpersoon voor alle praktische vragen.
  • Je trainers helpen je met het optimaliseren van je HubSpot-portal, het ontwikkelen van een contentstrategie, het implementeren van video in je salesproces, en nog veel meer.

Kick-offsessie: wie, wat wanneer

Jouw TAYA Mastery-traject begint met een kick-offsessie van een uur.

Deze wordt geleid door je coach, die de inhoud van het programma met je zal doornemen en je vragen beantwoordt. Je zult ook je member success manager ontmoeten, die de praktische aspecten van jouw TAYA Mastery-programma met je zal doornemen.

Na de kick-offsessie bereiden zowel jouw team als ons team zich voor op de eerste belangrijke stap: de vier uur durende planningssessie.

Het plannen van de planningssessie hangt vaak af van jullie beschikbaarheid, maar meestal gebeurt dit binnen één tot twee weken na de kick-offsessie.

Tijdens de planningssessie kun je een ‘deep dive’ in de huidige staat van de sales- en marketingprogramma’s en -doelen van je bedrijf verwachten, met een sterke focus op het opbouwen van een strategie (en bijbehorende prioriteiten) waarin je pad voorwaarts uitgestippeld wordt.

Wanneer komt het programma in een ritme?

Na de kick-offsessie en de eerste plannings- en strategiesessie ben je goed bekend met je coach. Je hebt veel informatie gekregen over They Ask, You Answer en bent begonnen met het bespreken van trainingsplannen, personeelsbehoeften en meer.

Daarna zal het programma in een ritme komen. Hoewel de coachings- en trainingssessies aangepast worden aan de behoeften en vooruitgang van je team, zullen de vergaderfrequentie en het huiswerk dat je krijgt toegewezen vertrouwd beginnen aan te voelen.

We merken dat de meeste klanten ongeveer 30 dagen nodig hebben om zich thuis te voelen in het programma.

Als je eenmaal in het ritme zit, kun je de volgende regelmatige sessies verwachten.

Driemaandelijkse planningssessie (4x per jaar, 2-4 uur)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam (eigenaar/directie), hoofd Sales, hoofd Marketing

Wie brengen wij mee: Jouw Buzzlytics-coach

Wat te verwachten: Elke planningssessie is een meting van de gezondheid en doelen van jouw bedrijf. Jouw Buzzlytics-team helpt bij het bepalen van prioriteiten, het ontwikkelen van je strategische plan van één pagina (one page strategic plan, OPSP), het stellen van doelen en het opstellen van een kwartaalplan.

Leiderschapscoaching (meestal 2x per maand, afhankelijk van de behoeften; 45-90 minuten)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam

Wie brengen wij mee: Jouw Buzzlytics-coach

Wat te verwachten: Je kunt verwachten dat we de voortgang bespreken van kwartaalprioriteiten, initiatieven en leerdoelen. Dit is ook het moment om knelpunten binnen en beslissingen van je bedrijf aan de orde te stellen.

Praktische trainingssessies (30-45 minuten, frequentie afhankelijk van de behoeften van de klant en het oordeel van de coach)

Wie moet je meenemen: afhankelijk van voor wie het onderwerp van toepassing is, bijvoorbeeld je HubSpot-manager, contentmanager, videograaf, salesmedewerkers, marketingmedewerkers of andere medewerkers indien nodig.

Wie brengen wij mee: Buzzlytics-trainers

Wat te verwachten: Deze zeer praktische trainingssessies helpen jouw interne team om de belangrijkste vaardigheden op het gebied van digitale marketing en sales onder de knie te krijgen.

De eerste stappen op je reis

Schrik niet als de eerste dagen of weken van Mastery intens aanvoelen. Dat is de bedoeling. Je hebt in de eerste dagen van het programma om een gedeelde basis van terminologie en verwachtingen op te bouwen.

Weet dat vele bedrijven je zijn voorgegaan – en dat je altijd contact kunt opnemen met je coach als je vragen of zorgen hebt.

Je zet je eerste stappen op weg naar onafhankelijkheid van externe marketingbureaus en échte salesvaardigheid. Je zult er komen en wij zullen je bij elke stap begeleiden.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Albert Jan, coach bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor TAYA Mastery?

een groep mensen zit en staat rond een tafel en is in gesprek

Beginnen met They Ask, You Answer Mastery betekent dat je begint aan een culturele, tactische en strategische leerervaring die je bedrijf zal veranderen.

Nadat je samen met je accountmanager de details van je programma hebt uitgewerkt en je coach hebt ontmoet, kun je eindelijk van start gaan.

In dit artikel lees je wat je kunt verwachten nadat je je handtekening hebt gezet – wie je wanneer ontmoet en wat er daarna gebeurt.

Nadat je je handtekening hebt gezet en de eerste betaling hebt overgemaakt

Het ondertekenen van het contract en het overmaken van je eerste betaling zet het hele programma in beweging.

Binnen een paar dagen kun je een kick-offsessie verwachten en binnen een tot twee weken een uitgebreidere planningssessie.

Houd er rekening mee dat je na de kick-offsessie opdrachten krijgt. Meestal vragen we je om een artikel door te nemen en om een paar cursussen te volgen via IMPACT+, het They Ask, You Answer-educatieplatform waar Buzzlytics gebruik van maakt. Op deze manier doet iedereen snel gedeelde basiskennis op en dat zorgt ervoor dat jullie snel vooruitgang boeken.

Kennismaken met het Buzzlytics-team waarmee je gaat samenwerken

Tijdens het Mastery-programma krijg je te maken met verschillende teamleden van Buzzlytics.

  • Je coach voert de eerste gesprekken en zorgt ervoor dat we de beste oplossingen voor jouw bedrijf voorstellen.
  • Vervolgens werkt je coach samen met je senior leadership team en begeleidt hij je bij je transformatie op het gebied van digitale marketing en sales. Je coacht spoort je grootste verbeterpunten op en helpt je prioriteiten te stellen.
  • Je ‘member success manager’ is je contactpersoon voor alle praktische vragen.
  • Je trainers helpen je met het optimaliseren van je HubSpot-portal, het ontwikkelen van een contentstrategie, het implementeren van video in je salesproces, en nog veel meer.

Kick-offsessie: wie, wat wanneer

Jouw TAYA Mastery-traject begint met een kick-offsessie van een uur.

Deze wordt geleid door je coach, die de inhoud van het programma met je zal doornemen en je vragen beantwoordt. Je zult ook je member success manager ontmoeten, die de praktische aspecten van jouw TAYA Mastery-programma met je zal doornemen.

Na de kick-offsessie bereiden zowel jouw team als ons team zich voor op de eerste belangrijke stap: de vier uur durende planningssessie.

Het plannen van de planningssessie hangt vaak af van jullie beschikbaarheid, maar meestal gebeurt dit binnen één tot twee weken na de kick-offsessie.

Tijdens de planningssessie kun je een ‘deep dive’ in de huidige staat van de sales- en marketingprogramma’s en -doelen van je bedrijf verwachten, met een sterke focus op het opbouwen van een strategie (en bijbehorende prioriteiten) waarin je pad voorwaarts uitgestippeld wordt.

Wanneer komt het programma in een ritme?

Na de kick-offsessie en de eerste plannings- en strategiesessie ben je goed bekend met je coach. Je hebt veel informatie gekregen over They Ask, You Answer en bent begonnen met het bespreken van trainingsplannen, personeelsbehoeften en meer.

Daarna zal het programma in een ritme komen. Hoewel de coachings- en trainingssessies aangepast worden aan de behoeften en vooruitgang van je team, zullen de vergaderfrequentie en het huiswerk dat je krijgt toegewezen vertrouwd beginnen aan te voelen.

We merken dat de meeste klanten ongeveer 30 dagen nodig hebben om zich thuis te voelen in het programma.

Als je eenmaal in het ritme zit, kun je de volgende regelmatige sessies verwachten.

Driemaandelijkse planningssessie (4x per jaar, 2-4 uur)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam (eigenaar/directie), hoofd Sales, hoofd Marketing

Wie brengen wij mee: Jouw Buzzlytics-coach

Wat te verwachten: Elke planningssessie is een meting van de gezondheid en doelen van jouw bedrijf. Jouw Buzzlytics-team helpt bij het bepalen van prioriteiten, het ontwikkelen van je strategische plan van één pagina (one page strategic plan, OPSP), het stellen van doelen en het opstellen van een kwartaalplan.

Leiderschapscoaching (meestal 2x per maand, afhankelijk van de behoeften; 45-90 minuten)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam

Wie brengen wij mee: Jouw Buzzlytics-coach

Wat te verwachten: Je kunt verwachten dat we de voortgang bespreken van kwartaalprioriteiten, initiatieven en leerdoelen. Dit is ook het moment om knelpunten binnen en beslissingen van je bedrijf aan de orde te stellen.

Praktische trainingssessies (30-45 minuten, frequentie afhankelijk van de behoeften van de klant en het oordeel van de coach)

Wie moet je meenemen: afhankelijk van voor wie het onderwerp van toepassing is, bijvoorbeeld je HubSpot-manager, contentmanager, videograaf, salesmedewerkers, marketingmedewerkers of andere medewerkers indien nodig.

Wie brengen wij mee: Buzzlytics-trainers

Wat te verwachten: Deze zeer praktische trainingssessies helpen jouw interne team om de belangrijkste vaardigheden op het gebied van digitale marketing en sales onder de knie te krijgen.

De eerste stappen op je reis

Schrik niet als de eerste dagen of weken van Mastery intens aanvoelen. Dat is de bedoeling. Je hebt in de eerste dagen van het programma om een gedeelde basis van terminologie en verwachtingen op te bouwen.

Weet dat vele bedrijven je zijn voorgegaan – en dat je altijd contact kunt opnemen met je coach als je vragen of zorgen hebt.

Je zet je eerste stappen op weg naar onafhankelijkheid van externe marketingbureaus en échte salesvaardigheid. Je zult er komen en wij zullen je bij elke stap begeleiden.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Albert Jan, coach bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Door:

Albert Jan Bolwijn

Leestijd: +/- 5 min

1 april 2024

Views: 105

Deel dit item: