Door:

Daan Schmidt

Eigenaar Buzzlytics

Leestijd: +/- 4 min

2 juli 2024

Deel dit item:

Ik heb weinig tijd, hoe kom ik er snel achter of They Ask, You Answer iets voor mij is?

Een man met een baard, bril en een casual grijs T-shirt staat te spreken voor een publiek terwijl hij een boek vasthoudt. Op de achtergrond staat een banner met de tekst “Buzzlytics” en de slogan “Create a buzz and make it measurable.” Verschillende mensen zitten en luisteren aandachtig, met wat snacks zichtbaar op een tafel aan de zijkant. De setting is een zakelijke bijeenkomst.

Als bedrijfseigenaar of marketingmanager heb je het ontzettend druk en heb je geen tijd om je uitgebreid te verdiepen in elke nieuwe marketing- en salesmethode die je voorbij ziet komen.

Maar They Ask, You Answer triggert je om de een of andere reden wel en je bent benieuwd hoe je er het snelst achter kunt komen of deze methode bij jouw bedrijf past.

Bij Buzzlytics hebben we al veel bedrijven geholpen met de implementatie van They Ask, You Answer. We weten hoe kostbaar jouw tijd is en hoe frustrerend het is als je veel tijd stopt in een methode die uiteindelijk niet bij je blijkt te passen.

Daarom geef ik je in dit artikel 3 concrete manieren om snel te ontdekken of They Ask, You Answer iets voor jou is.

3 manieren om snel kennis te maken met They Ask, You Answer

1. Kom naar een lunch & learn-sessie

Onze gratis lunch & learn-sessies op een inspirerende locatie in de buurt van Leusden zijn de snelste manier om kennis te maken met They Ask, You Answer.

We gaan in deze 3 uur durende sessies uitgebreid in op vragen als:

  • Hoe pas je je bedrijfsmodel aan aan de moderne, goed geïnformeerde klant?
  • Hoe positioneer je jezelf als ‘trusted advisor’ in je markt?

Daarnaast delen we inspirerende business cases van Nederlandse bedrijven die They Ask, You Answer met succes hebben geïmplementeerd.

Je krijgt tijdens de lunch & learns dus een goed beeld van wat They Ask, You Answer nu precies is én van wat het andere Nederlandse bedrijven heeft opgeleverd.

Mensen die wij uitnodigen voor een lunch & learn-sessie denken soms dat ze eerst het boek gelezen moeten hebben voordat ze naar de lunch & learn kunnen komen. Dit is niet nodig. De lunch & learn is echt bedoeld als eerste kennismaking met They Ask, You Answer. Als je naar huis gaat, kun je een exemplaar van het boek meenemen om je verder te verdiepen.

Tijdens een lunch & learn krijg je een goed beeld van wat They Ask, You Answer nu precies is én van wat het andere Nederlandse bedrijven heeft opgeleverd.

2. Lees het boek

Wil je zo snel mogelijk een volledig begrip hebben van het concept They Ask, You Answer? Of wil je je verder verdiepen na een lunch & learn? Dan kun je het beste het boek van Marcus Sheridan lezen.

Het boek is in verschillende formats verkrijgbaar:

Het audiobook is ideaal voor je als je veel onderweg bent en is de snelste manier om de inhoud van het boek tot je te nemen. Tip: beluister het boek op 1,5 keer de snelheid. Dit doe ik zelf ook vaak met audiobooks.

Maar of je het boek nu leest of beluistert: lees het in zo min mogelijk stukjes. Je kunt beter in drie sessies het hele boek uitlezen dan vandaag een paar bladzijden, morgen een bladzijde en volgende week weer een paar bladzijden. Alleen door het in zo weinig mogelijk sessies te lezen, krijg je een samenhangend begrip van They Ask, You Answer.

Plan hier ook echt tijd voor in in je agenda, want zoals Michael Hyatt zegt: “What’s scheduled gets done.”

Ben je enthousiast over het boek? Koop dan meteen meerdere exemplaren om uit te delen aan je leiderschapsteam en anderen binnen je bedrijf die het zouden moeten lezen. Dit heb ik zelf ook gedaan toen ik het boek had gelezen en enthousiast was.

Lees het boek in zo weinig mogelijk sessies om een samenhangend begrip te krijgen van They Ask, You Answer.

3. Boek een workshop

Tot slot kun je een TAYA-workshop boeken voor jou en je team. Deze workshop is ideaal voor als je zelf enthousiast bent over They Ask, You Answer, maar als je leiderschaps-, sales- en marketingteams nog overtuigd moeten worden.

De workshop duurt een dagdeel en wordt geleid door een gecertificeerde facilitator die is opgeleid door IMPACT, het bedrijf van de auteur en grondlegger van They Ask, You Answer.

Wat is de beste vervolgstap voor jou?

Wat voor jou de beste manier is, hangt er natuurlijk van af waar je nu staat.

Heb je al eens van They Ask, You Answer gehoord, maar is daar ook alles mee gezegd? Dan is een lunch & learn-sessie ideaal als eerste kennismaking. Dan kun je ook meteen de vragen stellen die je ongetwijfeld hebt.

Heb je al een keer een lunch & learn bezocht of ben je om een andere reden al bekend met de filosofie? Dan is het boek een goede manier om je verder te verdiepen.

Ben jij enthousiast over They Ask, You Answer en wil je samen met je team onderzoeken of het iets voor jullie is? Dan is een workshop de beste vervolgstap.