Door:

Daan Schmidt

Leestijd: +/- 5 min

22 maart 2024

Deel dit item:

Wat zijn de stappen in het salesproces van Buzzlytics?

man is bezig met een Zoom meeting

In moderne B2B sales verlopen geen twee verkooptrajecten op precies dezelfde manier. Bij Buzzlytics hebben we ons salesproces echter zo ontworpen dat het efficiënt, eenduidig en leerzaam is voor onze prospects, en we gaan pas verder als zij onze unieke aanpak voor hun succes begrijpen.

Wij zijn een digitaal sales- en marketingopleidingsbureau. We trainen bedrijven die hun marketing in eigen handen willen nemen en hun salesproces willen optimaliseren. Hiervoor bieden we een rigoureus programma van leiderschapscoaching, strategische plannings- en trainingssessies die zich richten op SEO, contentstrategie, videoproductie, HubSpot-expertise en salestechnieken.

Wanneer een bedrijf voor het eerst contact met ons opneemt, hebben mensen bij dat bedrijf in de meeste gevallen een artikel van ons gelezen, een video bekeken, een webinar gevolgd of een van onze evenementen bijgewoond.

En zoals je hieronder kunt lezen, past deze ‘content first’-benadering precies bij ons salesproces.

Het salesproces van Buzzlytics: het begint met educatie

Wanneer een prospect in onze sales funnel terechtkomt, is ons primaire doel om hem te onderwijzen. Dit garandeert dat toekomstige klanten goed op de hoogte zijn van de filosofie van Buzzlytics – en het helpt bij het uitsluiten van slechte prospects die de tijd van het salesteam zullen opslokken of ontevreden klanten zullen worden. Daarom is elke fase van het proces zorgvuldig ontworpen met het doel om prospects te informeren.

Stap 1: Discovery call

Wie zijn erbij? Een accountmanager van Buzzlytics en jouw teamleden

Duur: 30-45 minuten

Wat je kunt verwachten: Voordat je zelfs maar voor de eerste keer met Buzzlytics praat, kun je een beetje ‘huiswerk’ verwachten. We willen er zeker van zijn dat we allemaal dezelfde verwachtingen hebben voordat we verder gaan. Buzzlytics is geen marketingbureau. We zijn leraren, coaches en trainers. We gaan niet je content schrijven en je video’s filmen. We gaan je leren hoe je dat moet doen en zorgen ervoor dat die inspanningen passen in een grotere bedrijfsstrategie.

Vóór het eerste gesprek kun je een video van onze accountmanager verwachten, evenals twee artikelen om door te nemen.

Het lezen en verwerken van deze content is essentieel en onze accountmanagers gaan pas over tot een echt gesprek als je bevestigt dat je dat hebt gedaan.

Waarom doen we dit op deze manier? Door je content te sturen waarin 90% van je vragen beantwoord wordt, kunnen we in onze gesprekken dieper de inhoud ingaan, in plaats van dat we hier tijdens de gesprekken kostbare tijd aan moeten besteden.

Ons salesproces is eigenlijk een educatief proces. We willen pas verder gaan als we op één lijn zitten.

Tijdens het eerste gesprek kun je een vruchtbaar gesprek verwachten waarin wij meer over jou te weten komen en jij meer over Buzzlytics. We willen garanderen dat ons team zoveel mogelijk weet over jouw bedrijf en jouw behoeften. Op die manier kunnen we beginnen met het plannen van de juiste training voor jouw behoeften.

Stap 2: Verkennend gesprek

Wie zijn erbij? Jouw accountmanager van Buzzlytics en jouw teamleden

Duur: 45 minuten, binnen drie dagen na je eerste gesprek

Wat je kunt verwachten: het tweede gesprek is een verkennend gesprek. Ook hier kun je vooraf wat huiswerk verwachten.

Als de discovery call heeft uitgewezen dat we goed zouden kunnen samenwerken, dan duiken we in het verkennende gesprek veel dieper in je bedrijf, je doelen en je uitdagingen.

Deze keer zul jij het meest aan het woord zijn, terwijl je accountmanager aantekeningen maakt. Deze aantekeningen worden opgeslagen en gedeeld met andere Buzzlytics-teamleden die uiteindelijk met je gaan samenwerken. Op deze manier heeft iedereen toegang tot wat jij verteld hebt en hoef je jezelf niet te herhalen.

We willen dieper ingaan op jouw doelen en uitdagingen, maar ook praten over je tijdspad, budget, bedrijfscultuur en meer.

Stap 3: Ontmoeting met je coach

Wie zijn erbij? Jouw accountmanager en coach, en beslissers uit jouw team

Duur: 30-45 minuten, binnen drie dagen na je vorige gesprek

Wat je kunt verwachten: Zodra we het er allemaal over eens zijn dat They Ask, You Answer Mastery goed bij je past, stellen we je voor aan je coach, die je tijdens het traject begeleidt. Onze coaches hebben een diepgaand zakelijk inzicht, uitstekende leiderschapservaring en het vermogen om betekenisvolle, verrijkende gesprekken te begeleiden.

Je coach zal binnenkort je diepgaande planningssessies leiden. Het is dus cruciaal dat de coach vertrouwd raakt met je bedrijf om effectief van start te gaan.

Je zult deze meeting verlaten met een heel duidelijk idee van wat je van Buzzlytics kunt verwachten – en met wie je gaat samenwerken.

Stap 4: Overeenkomst bespreken en kick-offsessie plannen

Wie zijn erbij? Jouw accountmanager en beslissers uit jouw team

Duur: 10-20 minuten

Wat je kunt verwachten: Deze meeting vindt plaats zodra we allemaal mondeling zijn overeengekomen dat we met elkaar verder gaan, jij weet dat jouw team bereid is om het werk te doen om de resultaten te behalen, en Buzzlytics ervan overtuigd is dat we je kunnen helpen. Op dat moment nemen we samen de details van de overeenkomst door en kunnen we de start van onze samenwerking vieren.

Zodra het contract is ondertekend en de eerste betaling is gedaan, neemt je accountmanager binnen 48 uur contact met je op om de eerste coachingsgesprekken in te plannen.

Het proces, van begin tot eind

Een salesproces lijkt veel op daten. Niemand is klaar om te trouwen op de eerste date. In plaats daarvan vinden er eerst een heleboel kennismakingsgesprekken plaats, waarbij beide partijen moeten uitzoeken of de ander bij hen past.

Bij Buzzlytics geloven we dat je niet voor altijd afhankelijk moet zijn van een bureau om je content te schrijven, je video’s te filmen, je HubSpot-portal te organiseren en je e-mails in te plannen. Je kunt leren om deze dingen (en nog veel meer!) op hoog niveau te doen, wat zorgt voor echte marketing- en salesvrijheid. Daarom is ons verkoopproces sterk gericht op educatie om ervoor te zorgen dat onze klanten weten waar ze aan beginnen.

Wij geloven in het aanleren van eigenaarschap. In ons salesproces helpen we je op weg naar onafhankelijkheid en uitmuntendheid. Elke stap voorwaarts betekent een investering in de toekomst van je bedrijf, dus we zetten deze stappen doelbewust om je klaar te stomen.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Daan, eigenaar bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Wat zijn de stappen in het salesproces van Buzzlytics?

man is bezig met een Zoom meeting

In moderne B2B sales verlopen geen twee verkooptrajecten op precies dezelfde manier. Bij Buzzlytics hebben we ons salesproces echter zo ontworpen dat het efficiënt, eenduidig en leerzaam is voor onze prospects, en we gaan pas verder als zij onze unieke aanpak voor hun succes begrijpen.

Wij zijn een digitaal sales- en marketingopleidingsbureau. We trainen bedrijven die hun marketing in eigen handen willen nemen en hun salesproces willen optimaliseren. Hiervoor bieden we een rigoureus programma van leiderschapscoaching, strategische plannings- en trainingssessies die zich richten op SEO, contentstrategie, videoproductie, HubSpot-expertise en salestechnieken.

Wanneer een bedrijf voor het eerst contact met ons opneemt, hebben mensen bij dat bedrijf in de meeste gevallen een artikel van ons gelezen, een video bekeken, een webinar gevolgd of een van onze evenementen bijgewoond.

En zoals je hieronder kunt lezen, past deze ‘content first’-benadering precies bij ons salesproces.

Het salesproces van Buzzlytics: het begint met educatie

Wanneer een prospect in onze sales funnel terechtkomt, is ons primaire doel om hem te onderwijzen. Dit garandeert dat toekomstige klanten goed op de hoogte zijn van de filosofie van Buzzlytics – en het helpt bij het uitsluiten van slechte prospects die de tijd van het salesteam zullen opslokken of ontevreden klanten zullen worden. Daarom is elke fase van het proces zorgvuldig ontworpen met het doel om prospects te informeren.

Stap 1: Discovery call

Wie zijn erbij? Een accountmanager van Buzzlytics en jouw teamleden

Duur: 30-45 minuten

Wat je kunt verwachten: Voordat je zelfs maar voor de eerste keer met Buzzlytics praat, kun je een beetje ‘huiswerk’ verwachten. We willen er zeker van zijn dat we allemaal dezelfde verwachtingen hebben voordat we verder gaan. Buzzlytics is geen marketingbureau. We zijn leraren, coaches en trainers. We gaan niet je content schrijven en je video’s filmen. We gaan je leren hoe je dat moet doen en zorgen ervoor dat die inspanningen passen in een grotere bedrijfsstrategie.

Vóór het eerste gesprek kun je een video van onze accountmanager verwachten, evenals twee artikelen om door te nemen.

Het lezen en verwerken van deze content is essentieel en onze accountmanagers gaan pas over tot een echt gesprek als je bevestigt dat je dat hebt gedaan.

Waarom doen we dit op deze manier? Door je content te sturen waarin 90% van je vragen beantwoord wordt, kunnen we in onze gesprekken dieper de inhoud ingaan, in plaats van dat we hier tijdens de gesprekken kostbare tijd aan moeten besteden.

Ons salesproces is eigenlijk een educatief proces. We willen pas verder gaan als we op één lijn zitten.

Tijdens het eerste gesprek kun je een vruchtbaar gesprek verwachten waarin wij meer over jou te weten komen en jij meer over Buzzlytics. We willen garanderen dat ons team zoveel mogelijk weet over jouw bedrijf en jouw behoeften. Op die manier kunnen we beginnen met het plannen van de juiste training voor jouw behoeften.

Stap 2: Verkennend gesprek

Wie zijn erbij? Jouw accountmanager van Buzzlytics en jouw teamleden

Duur: 45 minuten, binnen drie dagen na je eerste gesprek

Wat je kunt verwachten: het tweede gesprek is een verkennend gesprek. Ook hier kun je vooraf wat huiswerk verwachten.

Als de discovery call heeft uitgewezen dat we goed zouden kunnen samenwerken, dan duiken we in het verkennende gesprek veel dieper in je bedrijf, je doelen en je uitdagingen.

Deze keer zul jij het meest aan het woord zijn, terwijl je accountmanager aantekeningen maakt. Deze aantekeningen worden opgeslagen en gedeeld met andere Buzzlytics-teamleden die uiteindelijk met je gaan samenwerken. Op deze manier heeft iedereen toegang tot wat jij verteld hebt en hoef je jezelf niet te herhalen.

We willen dieper ingaan op jouw doelen en uitdagingen, maar ook praten over je tijdspad, budget, bedrijfscultuur en meer.

Stap 3: Ontmoeting met je coach

Wie zijn erbij? Jouw accountmanager en coach, en beslissers uit jouw team

Duur: 30-45 minuten, binnen drie dagen na je vorige gesprek

Wat je kunt verwachten: Zodra we het er allemaal over eens zijn dat They Ask, You Answer Mastery goed bij je past, stellen we je voor aan je coach, die je tijdens het traject begeleidt. Onze coaches hebben een diepgaand zakelijk inzicht, uitstekende leiderschapservaring en het vermogen om betekenisvolle, verrijkende gesprekken te begeleiden.

Je coach zal binnenkort je diepgaande planningssessies leiden. Het is dus cruciaal dat de coach vertrouwd raakt met je bedrijf om effectief van start te gaan.

Je zult deze meeting verlaten met een heel duidelijk idee van wat je van Buzzlytics kunt verwachten – en met wie je gaat samenwerken.

Stap 4: Overeenkomst bespreken en kick-offsessie plannen

Wie zijn erbij? Jouw accountmanager en beslissers uit jouw team

Duur: 10-20 minuten

Wat je kunt verwachten: Deze meeting vindt plaats zodra we allemaal mondeling zijn overeengekomen dat we met elkaar verder gaan, jij weet dat jouw team bereid is om het werk te doen om de resultaten te behalen, en Buzzlytics ervan overtuigd is dat we je kunnen helpen. Op dat moment nemen we samen de details van de overeenkomst door en kunnen we de start van onze samenwerking vieren.

Zodra het contract is ondertekend en de eerste betaling is gedaan, neemt je accountmanager binnen 48 uur contact met je op om de eerste coachingsgesprekken in te plannen.

Het proces, van begin tot eind

Een salesproces lijkt veel op daten. Niemand is klaar om te trouwen op de eerste date. In plaats daarvan vinden er eerst een heleboel kennismakingsgesprekken plaats, waarbij beide partijen moeten uitzoeken of de ander bij hen past.

Bij Buzzlytics geloven we dat je niet voor altijd afhankelijk moet zijn van een bureau om je content te schrijven, je video’s te filmen, je HubSpot-portal te organiseren en je e-mails in te plannen. Je kunt leren om deze dingen (en nog veel meer!) op hoog niveau te doen, wat zorgt voor echte marketing- en salesvrijheid. Daarom is ons verkoopproces sterk gericht op educatie om ervoor te zorgen dat onze klanten weten waar ze aan beginnen.

Wij geloven in het aanleren van eigenaarschap. In ons salesproces helpen we je op weg naar onafhankelijkheid en uitmuntendheid. Elke stap voorwaarts betekent een investering in de toekomst van je bedrijf, dus we zetten deze stappen doelbewust om je klaar te stomen.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Daan, eigenaar bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Door:

Daan Schmidt

Leestijd: +/- 5 min

22 maart 2024

Views: 107

Deel dit item: