Door:

Albert Jan Bolwijn

Leestijd: +/- 5 min

13 maart 2024

Deel dit item:

Hoeveel tijd ben ik wekelijks kwijt aan TAYA Mastery?

man met grijs shirt en groen vest kijkt op horloge

Het TAYA Mastery-programma is een samenwerking tussen jouw team en dat van ons. De coaches en trainers van Buzzlytics hebben vooral een adviserende rol en leren je hoe je meesterschap kunt ontwikkelen en eigenaarschap kunt nemen over je contentmarketing.

Zoals vaak het geval is met dit soort dingen, hoe meer je in het programma steekt, hoe meer je eruit zult halen. Het Buzzlytics-team houdt je verantwoordelijk, maar uiteindelijk is het aan jou om de inspanning te leveren die je succes verzekert.

Maar wat wordt er precies van je verwacht?

Dit is de tijd die je in je TAYA Mastery-programma moet investeren.

Waarom bedrijven het zelf moeten doen

Bij Buzzlytics geloven we er heilig in dat bedrijven hun contentmarketinginspanningen in eigen hand kunnen en moeten nemen.

Maar al te vaak praten we met bedrijven die bureaus flink betalen om hun contentmarketingtaken uit te voeren: video’s produceren, e-mails plannen en hun HubSpot-portal monitoren. Het ergste is dat duizenden en duizenden bedrijven hun content door bureaus laten schrijven – volgens ons de ziel van een bedrijf.

In plaats van een bureau voor eeuwig te betalen, trainen wij jou om eigenaar te worden van je digitale sales en marketing. In 12 tot 24 maanden zul je het onder de knie hebben en onafhankelijk zijn.

Ons doel is om je te trainen zodat je onze diensten niet langer nodig hebt. Ons doel is dat je onafhankelijk wordt van ons en andere externe marketingbureaus.

Maar daar moet je wel moeite voor doen. Daarom zijn training en ‘huiswerk’ essentiële onderdelen van het Mastery-programma.

Frequentie van meetings en wie aanwezig moeten zijn

Je zult regelmatig meetings hebben met je coach, je accountmanager en inhoudsdeskundigen die specifiek zijn afgestemd op jouw behoeften.

Je kunt de volgende terugkerende sessies verwachten tijdens je programma:

1. Jaarlijkse planningssessie (één keer per jaar, 2-4 uur)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam, hoofd Sales, hoofd Marketing

Wie wij meebrengen: Je coach en accountmanager, en inhoudsdeskundigen

Wat je kunt verwachten:: De jaarlijkse planningssessies zijn een ‘deep dive’ in de gezondheid en doelstellingen van je bedrijf. Jouw Buzzlytics-team gebruikt de Digital Sales & Marketing Mastery scorecard om prioriteiten te bepalen, je strategische plan van één pagina (one page strategic plan, OPSP) te ontwikkelen, te werken aan het stellen van doelen en een kwartaalplan op te stellen.

2. Leiderschapscoachingssessies (twee keer per maand, 45-90 minuten)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam

Wie wij meebrengen: Jouw Buzzlytics-coach

Wat je kunt verwachten:: Je kunt verwachten dat we de voortgang bespreken van kwartaalprioriteiten, initiatieven en leerdoelen. Dit is ook het moment om knelpunten binnen en beslissingen van je bedrijf aan de orde te stellen.

3. Coaching door trainers (30-45 minuten)

Opmerking: de frequentie van deze bijeenkomsten hangt af van de duur van je programma. 12 maanden: drie bijeenkomsten per week; 18 maanden: twee bijeenkomsten per week; 24 maanden: één bijeenkomst per week.

Wie moet je meebrengen: je HubSpot-manager, contentmanager, videograaf, en andere medewerkers indien nodig

Wie wij meebrengen: Buzzlytics-trainers

Wat je kunt verwachten: Deze zeer praktische trainingssessies helpen jouw interne team om de belangrijkste vaardigheden op het gebied van digitale marketing en sales onder de knie te krijgen. De trainers van Buzzlytics evalueren de voortgang van je team en de uitgevoerde taken en zullen opdrachten toewijzen om de vaardigheden van je team verder te ontwikkelen.

4. Driemaandelijkse planningssessies (één keer per kwartaal, 1,5-2 uur)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam, hoofd Sales, hoofd Marketing

Wie wij meebrengen: Je Buzzlytics-coach en succesmanager

Wat je kunt verwachten: Tijdens je driemaandelijkse planningssessies worden zowel de Digital Sales & Marketing Mastery scorecard als de prioriteiten doorgenomen om je te helpen bij het plannen van je aankomende doelen.

Elk van deze sessies vereist je volledige aandacht – en brengt mogelijk ook opdrachten met zich mee.

Waarom opdrachten? En hoeveel?

De opdrachten die bij jouw TAYA Mastery-programma horen, zijn bedoeld om datgene wat je tijdens de coachings- en trainingssessies leert verder uit te diepen. Vaak krijg je de vraag om een bepaald artikel of boek te lezen, of om een keynote van IMPACT+ te bekijken. Op andere momenten moet je een taak oefenen die direct gerelateerd is aan jouw training. Bijvoorbeeld een 1:1-video, het bouwen van een workflow in HubSpot, of het brainstormen over contentonderwerpen. Vervolgens bespreek je met je trainers wat je hebt gedaan.

Hoeveel tijd kosten de opdrachten?

Je workload hangt af van je rol binnen het bedrijf. Als leider zul je andere coachingssessies bijwonen dan een verkoper. En als contentmanager draag je misschien verschillende petten waardoor je naar verschillende trainingssessies gaat. Als je bijvoorbeeld ook HubSpot beheert, kun je zowel inhoudstrainingen als HubSpot-trainingen bijwonen, en je workload zou dan evenredig toenemen.

Er is geen vastomlijnd leerplan, elke klant is uniek. Bedrijf A en B hebben verschillende behoeftes en de opdrachten die ze krijgen weerspiegelen dat.

Om het begin ben je meestal wat meer tijd kwijt, maar in het algemeen kun je uitgaan van minstens een uur of twee aan opdrachten per week – naast de tijd die je besteedt aan coachings- of trainingssessies.

Eigenaarschap nemen is niet eenvoudig, maar je kunt het

Net zoals het hebben van een eigen bedrijf extra werk en onvoorziene uitdagingen met zich meebrengt, is er ook werk nodig om het eigenaarschap van je digitale sales en marketing op je te nemen. Hoe meer tijd en moeite je erin steekt, hoe sneller je leert en hoe sneller je vooruitgang boekt.

Meesterschap hangt af van de energie, het enthousiasme en de toewijding waarmee jij en je team aan de slag gaan met je coaches en trainers – en aan de opdrachten die jullie krijgen.

Als je twijfelt of jullie wel in staat zijn om de nodige tijd en moeite te investeren, ben je misschien nog niet klaar voor TAYA Mastery. Denk goed na voordat je de stap zet.

Als je bereid bent om te werken en te leren, zal TAYA Mastery je bedrijf transformeren en ongekend succes brengen.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Albert Jan, coach bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Hoeveel tijd ben ik wekelijks kwijt aan TAYA Mastery?

man met grijs shirt en groen vest kijkt op horloge

Het TAYA Mastery-programma is een samenwerking tussen jouw team en dat van ons. De coaches en trainers van Buzzlytics hebben vooral een adviserende rol en leren je hoe je meesterschap kunt ontwikkelen en eigenaarschap kunt nemen over je contentmarketing.

Zoals vaak het geval is met dit soort dingen, hoe meer je in het programma steekt, hoe meer je eruit zult halen. Het Buzzlytics-team houdt je verantwoordelijk, maar uiteindelijk is het aan jou om de inspanning te leveren die je succes verzekert.

Maar wat wordt er precies van je verwacht?

Dit is de tijd die je in je TAYA Mastery-programma moet investeren.

Waarom bedrijven het zelf moeten doen

Bij Buzzlytics geloven we er heilig in dat bedrijven hun contentmarketinginspanningen in eigen hand kunnen en moeten nemen.

Maar al te vaak praten we met bedrijven die bureaus flink betalen om hun contentmarketingtaken uit te voeren: video’s produceren, e-mails plannen en hun HubSpot-portal monitoren. Het ergste is dat duizenden en duizenden bedrijven hun content door bureaus laten schrijven – volgens ons de ziel van een bedrijf.

In plaats van een bureau voor eeuwig te betalen, trainen wij jou om eigenaar te worden van je digitale sales en marketing. In 12 tot 24 maanden zul je het onder de knie hebben en onafhankelijk zijn.

Ons doel is om je te trainen zodat je onze diensten niet langer nodig hebt. Ons doel is dat je onafhankelijk wordt van ons en andere externe marketingbureaus.

Maar daar moet je wel moeite voor doen. Daarom zijn training en ‘huiswerk’ essentiële onderdelen van het Mastery-programma.

Frequentie van meetings en wie aanwezig moeten zijn

Je zult regelmatig meetings hebben met je coach, je accountmanager en inhoudsdeskundigen die specifiek zijn afgestemd op jouw behoeften.

Je kunt de volgende terugkerende sessies verwachten tijdens je programma:

1. Jaarlijkse planningssessie (één keer per jaar, 2-4 uur)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam, hoofd Sales, hoofd Marketing

Wie wij meebrengen: Je coach en accountmanager, en inhoudsdeskundigen

Wat je kunt verwachten:: De jaarlijkse planningssessies zijn een ‘deep dive’ in de gezondheid en doelstellingen van je bedrijf. Jouw Buzzlytics-team gebruikt de Digital Sales & Marketing Mastery scorecard om prioriteiten te bepalen, je strategische plan van één pagina (one page strategic plan, OPSP) te ontwikkelen, te werken aan het stellen van doelen en een kwartaalplan op te stellen.

2. Leiderschapscoachingssessies (twee keer per maand, 45-90 minuten)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam

Wie wij meebrengen: Jouw Buzzlytics-coach

Wat je kunt verwachten:: Je kunt verwachten dat we de voortgang bespreken van kwartaalprioriteiten, initiatieven en leerdoelen. Dit is ook het moment om knelpunten binnen en beslissingen van je bedrijf aan de orde te stellen.

3. Coaching door trainers (30-45 minuten)

Opmerking: de frequentie van deze bijeenkomsten hangt af van de duur van je programma. 12 maanden: drie bijeenkomsten per week; 18 maanden: twee bijeenkomsten per week; 24 maanden: één bijeenkomst per week.

Wie moet je meebrengen: je HubSpot-manager, contentmanager, videograaf, en andere medewerkers indien nodig

Wie wij meebrengen: Buzzlytics-trainers

Wat je kunt verwachten: Deze zeer praktische trainingssessies helpen jouw interne team om de belangrijkste vaardigheden op het gebied van digitale marketing en sales onder de knie te krijgen. De trainers van Buzzlytics evalueren de voortgang van je team en de uitgevoerde taken en zullen opdrachten toewijzen om de vaardigheden van je team verder te ontwikkelen.

4. Driemaandelijkse planningssessies (één keer per kwartaal, 1,5-2 uur)

Wie moet je meebrengen: Je leiderschapsteam, hoofd Sales, hoofd Marketing

Wie wij meebrengen: Je Buzzlytics-coach en succesmanager

Wat je kunt verwachten: Tijdens je driemaandelijkse planningssessies worden zowel de Digital Sales & Marketing Mastery scorecard als de prioriteiten doorgenomen om je te helpen bij het plannen van je aankomende doelen.

Elk van deze sessies vereist je volledige aandacht – en brengt mogelijk ook opdrachten met zich mee.

Waarom opdrachten? En hoeveel?

De opdrachten die bij jouw TAYA Mastery-programma horen, zijn bedoeld om datgene wat je tijdens de coachings- en trainingssessies leert verder uit te diepen. Vaak krijg je de vraag om een bepaald artikel of boek te lezen, of om een keynote van IMPACT+ te bekijken. Op andere momenten moet je een taak oefenen die direct gerelateerd is aan jouw training. Bijvoorbeeld een 1:1-video, het bouwen van een workflow in HubSpot, of het brainstormen over contentonderwerpen. Vervolgens bespreek je met je trainers wat je hebt gedaan.

Hoeveel tijd kosten de opdrachten?

Je workload hangt af van je rol binnen het bedrijf. Als leider zul je andere coachingssessies bijwonen dan een verkoper. En als contentmanager draag je misschien verschillende petten waardoor je naar verschillende trainingssessies gaat. Als je bijvoorbeeld ook HubSpot beheert, kun je zowel inhoudstrainingen als HubSpot-trainingen bijwonen, en je workload zou dan evenredig toenemen.

Er is geen vastomlijnd leerplan, elke klant is uniek. Bedrijf A en B hebben verschillende behoeftes en de opdrachten die ze krijgen weerspiegelen dat.

Om het begin ben je meestal wat meer tijd kwijt, maar in het algemeen kun je uitgaan van minstens een uur of twee aan opdrachten per week – naast de tijd die je besteedt aan coachings- of trainingssessies.

Eigenaarschap nemen is niet eenvoudig, maar je kunt het

Net zoals het hebben van een eigen bedrijf extra werk en onvoorziene uitdagingen met zich meebrengt, is er ook werk nodig om het eigenaarschap van je digitale sales en marketing op je te nemen. Hoe meer tijd en moeite je erin steekt, hoe sneller je leert en hoe sneller je vooruitgang boekt.

Meesterschap hangt af van de energie, het enthousiasme en de toewijding waarmee jij en je team aan de slag gaan met je coaches en trainers – en aan de opdrachten die jullie krijgen.

Als je twijfelt of jullie wel in staat zijn om de nodige tijd en moeite te investeren, ben je misschien nog niet klaar voor TAYA Mastery. Denk goed na voordat je de stap zet.

Als je bereid bent om te werken en te leren, zal TAYA Mastery je bedrijf transformeren en ongekend succes brengen.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Albert Jan, coach bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Door:

Albert Jan Bolwijn

Leestijd: +/- 5 min

13 maart 2024

Views: 85

Deel dit item: