Door:

Renske Holwerda

Leestijd: +/- 10 min

25 april 2024

Deel dit item:

Marketing zelf doen of uitbesteden: wat is het beste voor jouw bedrijf?

Je hebt besloten te investeren in je groei en je weet dat er veel moet gebeuren op het gebied van marketing. Tot nu toe heb je je marketing helemaal zelf gedaan, maar je weet ook dat je voor consistente resultaten een consistente aanpak nodig hebt. Anders gezegd: je hebt hulp nodig bij je marketing.

De grote vraag is nu: ga je je marketing zelf doen of uitbesteden?

Dit is een gesprek dat wij bij Buzzlytics wekelijks voeren met onze klanten en een eenduidig antwoord op deze vraag is er helaas niet. Het hangt van verschillende factoren af.

In dit artikel lees je:

  • Wat de voor- en nadelen zijn van het samenstellen van je eigen marketingteam.

  • Wat de voor- en nadelen zijn van het uitbesteden van je marketing aan een bureau.

  • Welke vragen je jezelf kunt stellen om tot een weloverwogen beslissing te nemen.

Disclaimer: bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-traject met het samenstellen van een intern marketingteam. Dit betekent echter niet dat dit voor elk bedrijf de beste oplossing is. In dit artikel bespreken we de voor- en nadelen van je marketing in huis nemen vs. uitbesteden aan een bureau, zodat jij zelf kunt bepalen wat de beste oplossing is voor jou.

Je marketing zelf doen

Een eigen marketingteam samenstellen kan een enorme klus lijken en eerlijk gezegd is dat ook zo. Er zijn echter verschillende voordelen die deze optie het overwegen waard maken.

Voordelen van het bouwen van een eigen marketingteam

Voordeel: Je hebt meer controle over je marketing

Als je je marketingactiviteiten in huis haalt, heb je er meer controle over. Dit geldt voor je medewerkers en je tools, maar vooral voor je strategie.

Welke doelen geef je prioriteit? Welke activiteiten ga je ondernemen? Wat wordt de cadans?

Een intern marketingteam kan zich meer bezighouden met de details van je marketingplan. Bovendien zullen ze zich waarschijnlijk ook meer betrokken voelen bij het resultaat van de gebruikte marketingstrategie, omdat jouw bedrijf hun enige focus is.

Voordeel: Je krijgt dingen sneller voor elkaar

Wanneer je al je marketing intern doet, is de kans ook groter dat je dingen snel voor elkaar krijgt. Jij bent immers de ‘enige klant’ van je team en dus krijg je hun volledige aandacht.

Je hoeft bijvoorbeeld niet te wachten tot ze tijd voor je hebben, omdat ze met andere klanten bezig zijn. En je hebt ook niet te maken met contractbeperkingen, zoals je bij een derde partij wel zou hebben.

Je kunt ook sneller schakelen, wijzigingen in marketingmateriaal aanvragen en de aangepaste versies snel terug krijgen zonder dat daar veel tijd overheen gaat.

Voordeel: Interne medewerkers klinken als jouw bedrijf

Hoewel sommige bureaus ontzettend goed zijn en ervaring kunnen hebben met het maken van content voor jouw branche, zullen ze jouw bedrijf nooit zo goed begrijpen als de mensen die er dagelijks in werken en alleen maar met jouw bedrijf bezig zijn.

De kennis die je eigen marketingmedewerkers hebben van jouw bedrijf en branche wordt weerspiegeld in elke strategie die ze ontwikkelen. En die authentieke stem is wat je nodig hebt om het vertrouwen van je doelgroep op te bouwen.

Nadelen van het bouwen van een eigen marketingteam

Naast de positieve effecten van het in dienst nemen van een eigen marketingteam, zijn er ook een paar nadelen waar je rekening mee moet houden.

Nadeel: Je hebt mogelijk hogere initiële kosten

Als je besluit om voor het eerst een intern marketingteam te bouwen, zul je extra mensen moeten aannemen zoals een contentmanager of een videograaf.

Het vinden en inwerken van nieuwe teamleden kost tijd en je zult ook een of meerdere extra salarissen moeten betalen.

Misschien denk je nu: ik heb al mensen in mijn team die deze rollen zouden kunnen vervullen. Dat zou geweldig zijn, maar houd er dan wel rekening mee dat marketing hun fulltime baan en focus moet worden.

Hun oorspronkelijke functies moeten misschien worden ingevuld door een nieuwe medewerker als hun werklast niet kan worden verdeeld over anderen.

Als je een intern team gaat bouwen, moet je bereid zijn om deze extra salarissen op je te nemen.

Extra medewerkers aannemen vergt ook meer papierwerk, een-op-eengesprekken, bijgewerkte functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken, loonsverhogingen, loopbaangesprekken, hulpmiddelen, tools en nog veel meer.

Nadeel: Je hebt ‘buy-in’ van het hele bedrijf nodig

Het insourcen van je marketing vereist dat iedereen, van management tot sales, betrokken is bij en op één lijn zit wat betreft de visie en de bijbehorende activiteiten.

Om de beste resultaten te behalen met marketing, moet iedereen begrijpen wat de waarde ervan is, wat ervoor nodig is om succesvol te zijn, en zich inzetten om het te laten slagen.

Dit kan een hele uitdaging zijn.

Daarom raden we onze klanten aan om als eerste stap een TAYA-workshop te doen met het hele team.

Je hoeft het niet alleen te doen

Zelfs als je besluit om een intern marketingteam samen te stellen, hoef je dat niet alleen te doen. Er zijn bedrijven die je kunnen helpen bij het wervingsproces en het trainen van je medewerkers. Bij Buzzlytics bieden we bijvoorbeeld sales- en marketingtraining aan voor je interne medewerkers.

We helpen je bij het bouwen van je team, leren ze content en andere materialen te creëren die omzet genereren, en we leren je effectiever te verkopen. Wij bestaan om onszelf overbodig te maken, dus zelfs de kosten om met ons te werken zijn slechts van tijdelijke aard.

Ons belangrijkste doel: bedrijven leren om zelf dusdanig veel leads en sales te genereren dat ze geen extern bureau meer nodig hebben.

Een marketingbureau inschakelen

Voordelen van het inschakelen van een marketingbureau

Voor bedrijven die hun marketing niet in huis willen halen, zijn hier de voordelen van het inschakelen van een bureau.

Voordeel: Je kunt sneller aan de slag

Hoe sneller je kunt beginnen, hoe sneller je de vruchten van je investering kunt plukken.

Als je met een bureau aan de slag gaat, profiteer je van hun processen, marketingtalenten en middelen. Jij hoeft geen mensen te screenen en je hoeft niets te plannen, dat doet het bureau voor je.

Hoewel het bureau natuurlijk wel wat opstarttijd nodig heeft, zal deze fase met de ervaring van een bureau snel gaan, vergeleken met wanneer je het zelf doet.

Voordeel: Je houdt je handen vrij voor andere dingen

Nu ben je misschien gewend je marketing zelf te doen. Je publiceert van tijd tot tijd een nieuwe blog op je website, plaatst zo af en toe een post op LinkedIn en verstuurt soms een nieuwsbrief naar je klanten.

Wanneer je met een bureau aan de slag gaat, kunnen zij je strategie voor je ontwikkelen, je content produceren, je video’s filmen en je e-mails schrijven. Als de boel eenmaal staat, hoef je alleen nog maar feedback te geven op de content die gemaakt wordt.

Voordeel: Je hebt toegang tot verschillende specialisten

Marketingbureaus hebben voor iedere marketingtaak een of meerdere specialisten in huis. Strategen, SEO-specialisten, online marketeers, content marketeers, webdesigners, grafisch ontwerpers… Ze hebben waarschijnlijk ook een groot netwerk van betrouwbare freelancers die ze kunnen inschakelen als dat nodig is.

Nadelen van het inschakelen van een marketingbureau

Maar net als bij het samenstellen van je eigen marketingteam, brengt ook het inschakelen van een marketingbureau een aantal nadelen met zich mee.

Nadeel: Een marketingbureau heeft minder ervaring met jouw merk en stem

Hoewel samenwerken met een extern bureau goed bij sommige bedrijven past, is onze ervaring dat veel bedrijven uiteindelijk ontevreden zijn met de resultaten, omdat het werk dat ze terugkrijgen “niet klinkt zoals wij” en authenticiteit mist.

En natuurlijk, er zijn waarschijnlijk bureaus die gespecialiseerd zijn in jouw branche. Maar dan nog is het onwaarschijnlijk dat ze ooit zullen klinken als jij.

Het gevolg: tragere productie, arbeidsintensieve redactierondes, en continu heen-en-weer gepingpong tussen jou(w medewerkers) en het bureau.

Nadeel: Een marketingbureau is minder flexibel

Wanneer je afhankelijk bent van een bureau of een andere derde partij, ben je beperkt tot de voorwaarden van je contract.

Dit betekent dat je gebonden bent aan een bepaald aantal zogeheten ‘deliverables’ en dat het bureau een beperkt aantal uren per week of maand aan jouw bedrijf kan besteden. Ze hebben immers nog meer klanten naast jou.

Dit maakt het lastiger voor je om je strategie aan te passen of snel veranderingen door te voeren als dat nodig is. Wij hebben al meermaals gezien dat bedrijven als gevolg van de stroeve samenwerking met bureaus besloten hun marketing in huis te halen.

Nadeel: Je blijft afhankelijk van een externe partij

Als je een bureau inschakelt om het werk voor je te doen, blijf je altijd van hen afhankelijk. Dit is misschien wel het grootste nadeel van het inschakelen van een bureau.

In plaats van te bouwen aan de expertise en vaardigheden van je eigen team, investeer je in de groei en ontwikkeling van mensen buiten je bedrijf.

Zelfs als je bij het bureau iemand vindt die je bevalt, zit je met de gebakken peren als de samenwerking met het bureau om wat voor reden dan ook stopt. Zodra jij stopt met het betalen van facturen, worden de campagnes stopgezet en heb je niet langer toegang tot de expertise van het bureau.

Zijn er nog andere opties?

Het samenstellen van een eigen marketingteam of het inschakelen van een extern bureau zijn niet de enige opties die je hebt voor het implementeren van een marketingstrategie voor je bedrijf.

Je zou ook een freelancer kunnen overwegen. Freelancers kunnen een schat aan kennis in huis hebben. Velen hebben een succesvolle carrière in het bedrijfsleven achter zich gelaten om hun eigen bedrijf te beginnen en zijn erg talentvol.

Het voordeel van freelancers is dat je niet de kosten hebt van vaste medewerkers en een samenwerking die niet bevalt vaak redelijk eenvoudig kunt opzeggen.

Aan de andere kant hebben freelancers dezelfde nadelen als een bureau. Ze zullen je merk nooit begrijpen zoals een intern marketingteam dat kan en één freelancer kan meestal niet voorzien in al je behoeften. Je hebt vaak meerdere freelancers nodig om de klus te klaren en dat kan de kosten heel snel doen oplopen.

Marketing zelf doen of uitbesteden: Wat is de juiste keuze voor mij?

Om je op weg te helpen, vind je hieronder een paar vragen die je jezelf kunt stellen om te komen tot de juiste keuze:

  • Hoe belangrijk is marketing in jouw optiek om het verkeer naar je website, de leads en sales te laten groeien?
  • Is het de tijd en de moeite waard om je hele bedrijf op één lijn te krijgen wat marketing betreft?
  • Hoe gaat het met je huidige marketinginspanningen? Stagneert de groei of is deze stabiel?
  • Heb je al iemand in je team die verantwoordelijk zou kunnen worden voor marketing?
  • Zie je je marketinginspanningen als een korte- of een langetermijnspel?
  • Heb je al goede resultaten met online schrijfplatforms of freelance marketeers? Zo ja, heeft het dan zin om daarmee te stoppen?

Deze vragen kunnen je helpen de juiste discussies te voeren en te bepalen welke factoren het zwaarste wegen in je keuze tussen een eigen marketingteam of een extern bureau.

Misschien heb je alleen een oplossing nodig voor een korte periode, of misschien ben je een klein bedrijf dat nog niet het budget heeft voor een fulltime aanstelling.

Dat is oké, met een extern bureau kom je ook waar je moet zijn.

Gebruik de informatie die we hierboven hebben gedeeld om je te helpen te bepalen wat de beste oplossing is voor jouw bedrijf. Mocht je tot de conclusie komen dat het samenstellen van een eigen marketingteam in jouw geval de beste oplossing is, dan helpen we je graag op weg!

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Renske, contentmanager bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets voor jouw bedrijf is? Plan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Marketing zelf doen of uitbesteden: wat is het beste voor jouw bedrijf?

Je hebt besloten te investeren in je groei en je weet dat er veel moet gebeuren op het gebied van marketing. Tot nu toe heb je je marketing helemaal zelf gedaan, maar je weet ook dat je voor consistente resultaten een consistente aanpak nodig hebt. Anders gezegd: je hebt hulp nodig bij je marketing.

De grote vraag is nu: ga je je marketing zelf doen of uitbesteden?

Dit is een gesprek dat wij bij Buzzlytics wekelijks voeren met onze klanten en een eenduidig antwoord op deze vraag is er helaas niet. Het hangt van verschillende factoren af.

In dit artikel lees je:

  • Wat de voor- en nadelen zijn van het samenstellen van je eigen marketingteam.

  • Wat de voor- en nadelen zijn van het uitbesteden van je marketing aan een bureau.

  • Welke vragen je jezelf kunt stellen om tot een weloverwogen beslissing te nemen.

Disclaimer: bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-traject met het samenstellen van een intern marketingteam. Dit betekent echter niet dat dit voor elk bedrijf de beste oplossing is. In dit artikel bespreken we de voor- en nadelen van je marketing in huis nemen vs. uitbesteden aan een bureau, zodat jij zelf kunt bepalen wat de beste oplossing is voor jou.

Je marketing zelf doen

Een eigen marketingteam samenstellen kan een enorme klus lijken en eerlijk gezegd is dat ook zo. Er zijn echter verschillende voordelen die deze optie het overwegen waard maken.

Voordelen van het bouwen van een eigen marketingteam

Voordeel: Je hebt meer controle over je marketing

Als je je marketingactiviteiten in huis haalt, heb je er meer controle over. Dit geldt voor je medewerkers en je tools, maar vooral voor je strategie.

Welke doelen geef je prioriteit? Welke activiteiten ga je ondernemen? Wat wordt de cadans?

Een intern marketingteam kan zich meer bezighouden met de details van je marketingplan. Bovendien zullen ze zich waarschijnlijk ook meer betrokken voelen bij het resultaat van de gebruikte marketingstrategie, omdat jouw bedrijf hun enige focus is.

Voordeel: Je krijgt dingen sneller voor elkaar

Wanneer je al je marketing intern doet, is de kans ook groter dat je dingen snel voor elkaar krijgt. Jij bent immers de ‘enige klant’ van je team en dus krijg je hun volledige aandacht.

Je hoeft bijvoorbeeld niet te wachten tot ze tijd voor je hebben, omdat ze met andere klanten bezig zijn. En je hebt ook niet te maken met contractbeperkingen, zoals je bij een derde partij wel zou hebben.

Je kunt ook sneller schakelen, wijzigingen in marketingmateriaal aanvragen en de aangepaste versies snel terug krijgen zonder dat daar veel tijd overheen gaat.

Voordeel: Interne medewerkers klinken als jouw bedrijf

Hoewel sommige bureaus ontzettend goed zijn en ervaring kunnen hebben met het maken van content voor jouw branche, zullen ze jouw bedrijf nooit zo goed begrijpen als de mensen die er dagelijks in werken en alleen maar met jouw bedrijf bezig zijn.

De kennis die je eigen marketingmedewerkers hebben van jouw bedrijf en branche wordt weerspiegeld in elke strategie die ze ontwikkelen. En die authentieke stem is wat je nodig hebt om het vertrouwen van je doelgroep op te bouwen.

Nadelen van het bouwen van een eigen marketingteam

Naast de positieve effecten van het in dienst nemen van een eigen marketingteam, zijn er ook een paar nadelen waar je rekening mee moet houden.

Nadeel: Je hebt mogelijk hogere initiële kosten

Als je besluit om voor het eerst een intern marketingteam te bouwen, zul je extra mensen moeten aannemen zoals een contentmanager of een videograaf.

Het vinden en inwerken van nieuwe teamleden kost tijd en je zult ook een of meerdere extra salarissen moeten betalen.

Misschien denk je nu: ik heb al mensen in mijn team die deze rollen zouden kunnen vervullen. Dat zou geweldig zijn, maar houd er dan wel rekening mee dat marketing hun fulltime baan en focus moet worden.

Hun oorspronkelijke functies moeten misschien worden ingevuld door een nieuwe medewerker als hun werklast niet kan worden verdeeld over anderen.

Als je een intern team gaat bouwen, moet je bereid zijn om deze extra salarissen op je te nemen.

Extra medewerkers aannemen vergt ook meer papierwerk, een-op-eengesprekken, bijgewerkte functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken, loonsverhogingen, loopbaangesprekken, hulpmiddelen, tools en nog veel meer.

Nadeel: Je hebt ‘buy-in’ van het hele bedrijf nodig

Het insourcen van je marketing vereist dat iedereen, van management tot sales, betrokken is bij en op één lijn zit wat betreft de visie en de bijbehorende activiteiten.

Om de beste resultaten te behalen met marketing, moet iedereen begrijpen wat de waarde ervan is, wat ervoor nodig is om succesvol te zijn, en zich inzetten om het te laten slagen.

Dit kan een hele uitdaging zijn.

Daarom raden we onze klanten aan om als eerste stap een TAYA-workshop te doen met het hele team.

Je hoeft het niet alleen te doen

Zelfs als je besluit om een intern marketingteam samen te stellen, hoef je dat niet alleen te doen. Er zijn bedrijven die je kunnen helpen bij het wervingsproces en het trainen van je medewerkers. Bij Buzzlytics bieden we bijvoorbeeld sales- en marketingtraining aan voor je interne medewerkers.

We helpen je bij het bouwen van je team, leren ze content en andere materialen te creëren die omzet genereren, en we leren je effectiever te verkopen. Wij bestaan om onszelf overbodig te maken, dus zelfs de kosten om met ons te werken zijn slechts van tijdelijke aard.

Ons belangrijkste doel: bedrijven leren om zelf dusdanig veel leads en sales te genereren dat ze geen extern bureau meer nodig hebben.

Een marketingbureau inschakelen

Voordelen van het inschakelen van een marketingbureau

Voor bedrijven die hun marketing niet in huis willen halen, zijn hier de voordelen van het inschakelen van een bureau.

Voordeel: Je kunt sneller aan de slag

Hoe sneller je kunt beginnen, hoe sneller je de vruchten van je investering kunt plukken.

Als je met een bureau aan de slag gaat, profiteer je van hun processen, marketingtalenten en middelen. Jij hoeft geen mensen te screenen en je hoeft niets te plannen, dat doet het bureau voor je.

Hoewel het bureau natuurlijk wel wat opstarttijd nodig heeft, zal deze fase met de ervaring van een bureau snel gaan, vergeleken met wanneer je het zelf doet.

Voordeel: Je houdt je handen vrij voor andere dingen

Nu ben je misschien gewend je marketing zelf te doen. Je publiceert van tijd tot tijd een nieuwe blog op je website, plaatst zo af en toe een post op LinkedIn en verstuurt soms een nieuwsbrief naar je klanten.

Wanneer je met een bureau aan de slag gaat, kunnen zij je strategie voor je ontwikkelen, je content produceren, je video’s filmen en je e-mails schrijven. Als de boel eenmaal staat, hoef je alleen nog maar feedback te geven op de content die gemaakt wordt.

Voordeel: Je hebt toegang tot verschillende specialisten

Marketingbureaus hebben voor iedere marketingtaak een of meerdere specialisten in huis. Strategen, SEO-specialisten, online marketeers, content marketeers, webdesigners, grafisch ontwerpers… Ze hebben waarschijnlijk ook een groot netwerk van betrouwbare freelancers die ze kunnen inschakelen als dat nodig is.

Nadelen van het inschakelen van een marketingbureau

Maar net als bij het samenstellen van je eigen marketingteam, brengt ook het inschakelen van een marketingbureau een aantal nadelen met zich mee.

Nadeel: Een marketingbureau heeft minder ervaring met jouw merk en stem

Hoewel samenwerken met een extern bureau goed bij sommige bedrijven past, is onze ervaring dat veel bedrijven uiteindelijk ontevreden zijn met de resultaten, omdat het werk dat ze terugkrijgen “niet klinkt zoals wij” en authenticiteit mist.

En natuurlijk, er zijn waarschijnlijk bureaus die gespecialiseerd zijn in jouw branche. Maar dan nog is het onwaarschijnlijk dat ze ooit zullen klinken als jij.

Het gevolg: tragere productie, arbeidsintensieve redactierondes, en continu heen-en-weer gepingpong tussen jou(w medewerkers) en het bureau.

Nadeel: Een marketingbureau is minder flexibel

Wanneer je afhankelijk bent van een bureau of een andere derde partij, ben je beperkt tot de voorwaarden van je contract.

Dit betekent dat je gebonden bent aan een bepaald aantal zogeheten ‘deliverables’ en dat het bureau een beperkt aantal uren per week of maand aan jouw bedrijf kan besteden. Ze hebben immers nog meer klanten naast jou.

Dit maakt het lastiger voor je om je strategie aan te passen of snel veranderingen door te voeren als dat nodig is. Wij hebben al meermaals gezien dat bedrijven als gevolg van de stroeve samenwerking met bureaus besloten hun marketing in huis te halen.

Nadeel: Je blijft afhankelijk van een externe partij

Als je een bureau inschakelt om het werk voor je te doen, blijf je altijd van hen afhankelijk. Dit is misschien wel het grootste nadeel van het inschakelen van een bureau.

In plaats van te bouwen aan de expertise en vaardigheden van je eigen team, investeer je in de groei en ontwikkeling van mensen buiten je bedrijf.

Zelfs als je bij het bureau iemand vindt die je bevalt, zit je met de gebakken peren als de samenwerking met het bureau om wat voor reden dan ook stopt. Zodra jij stopt met het betalen van facturen, worden de campagnes stopgezet en heb je niet langer toegang tot de expertise van het bureau.

Zijn er nog andere opties?

Het samenstellen van een eigen marketingteam of het inschakelen van een extern bureau zijn niet de enige opties die je hebt voor het implementeren van een marketingstrategie voor je bedrijf.

Je zou ook een freelancer kunnen overwegen. Freelancers kunnen een schat aan kennis in huis hebben. Velen hebben een succesvolle carrière in het bedrijfsleven achter zich gelaten om hun eigen bedrijf te beginnen en zijn erg talentvol.

Het voordeel van freelancers is dat je niet de kosten hebt van vaste medewerkers en een samenwerking die niet bevalt vaak redelijk eenvoudig kunt opzeggen.

Aan de andere kant hebben freelancers dezelfde nadelen als een bureau. Ze zullen je merk nooit begrijpen zoals een intern marketingteam dat kan en één freelancer kan meestal niet voorzien in al je behoeften. Je hebt vaak meerdere freelancers nodig om de klus te klaren en dat kan de kosten heel snel doen oplopen.

Marketing zelf doen of uitbesteden: Wat is de juiste keuze voor mij?

Om je op weg te helpen, vind je hieronder een paar vragen die je jezelf kunt stellen om te komen tot de juiste keuze:

  • Hoe belangrijk is marketing in jouw optiek om het verkeer naar je website, de leads en sales te laten groeien?
  • Is het de tijd en de moeite waard om je hele bedrijf op één lijn te krijgen wat marketing betreft?
  • Hoe gaat het met je huidige marketinginspanningen? Stagneert de groei of is deze stabiel?
  • Heb je al iemand in je team die verantwoordelijk zou kunnen worden voor marketing?
  • Zie je je marketinginspanningen als een korte- of een langetermijnspel?
  • Heb je al goede resultaten met online schrijfplatforms of freelance marketeers? Zo ja, heeft het dan zin om daarmee te stoppen?

Deze vragen kunnen je helpen de juiste discussies te voeren en te bepalen welke factoren het zwaarste wegen in je keuze tussen een eigen marketingteam of een extern bureau.

Misschien heb je alleen een oplossing nodig voor een korte periode, of misschien ben je een klein bedrijf dat nog niet het budget heeft voor een fulltime aanstelling.

Dat is oké, met een extern bureau kom je ook waar je moet zijn.

Gebruik de informatie die we hierboven hebben gedeeld om je te helpen te bepalen wat de beste oplossing is voor jouw bedrijf. Mocht je tot de conclusie komen dat het samenstellen van een eigen marketingteam in jouw geval de beste oplossing is, dan helpen we je graag op weg!

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Renske, contentmanager bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets voor jouw bedrijf is? Plan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Door:

Renske Holwerda

Leestijd: +/- 10 min

25 april 2024

Views: 86

Deel dit item: