Door:

Jesper Luijten

They Ask, You Answer Trainer

Leestijd: +/- 4 min

20 maart 2024

Deel dit item:

Is HubSpot een vereiste voor TAYA Mastery-klanten?

een man en twee vrouwen zitten achter een bureau met een opengeklapte laptop

Als je start met het They Ask, You Answer Mastery-programma van Buzzlytics, heb je marketing automation software en een CRM nodig om inzicht te krijgen in je sales- en marketinginspanningen. Bepaalde functies zijn essentieel om het programma succesvol te kunnen afronden.

We raden je sterk aan om HubSpot te kiezen om aan deze behoeften te voldoen. Hoewel er situaties zijn te bedenken waarin een andere oplossing je bijna net zo goed zou kunnen helpen, zijn wij ervan overtuigd dat HubSpot de beste keuze is. We zullen je trainen om het platform te gebruiken op een manier die het beste past bij de doelstellingen en behoeften van jouw bedrijf.

Waarom is HubSpot de beste keuze?

In de kern draait het bij They Ask, You Answer Mastery om het vermogen om eigenaar te worden van je contentmarketinginspanningen. Dit betekent dat je geschreven content en videocontent produceert die vertrouwen wekt bij prospects, verkeer naar je website genereert en kopers helpt bij het nemen van een aankoopbeslissing.

Net als bij elke vorm van marketing is het onmogelijk om te weten wat wel en niet werkt als je de ROI niet kunt meten. Dit is waar HubSpot om de hoek komt kijken.

    HubSpot biedt drie cruciale functies:

    HubSpot meet de ROI van je content. Websitestatistieken, maar ook formulierinzendingen, downloads en deals. Met deze informatie weet je welke content écht geld oplevert.

    HubSpot volgt de reis van een prospect op je site. Als je kunt zien hoe iemand op je website terechtkomt, welke pagina’s hij bekijkt en welke documentatie hij wanneer heeft gedownload, kun je beter op zijn behoeften inspelen. Deze informatie helpt je ook in kaart te brengen hoe bezoekers door je website navigeren.

    Dankzij HubSpot weet je wat de sales touchpoints van een klant zijn. Bij veel bedrijven zijn meerdere medewerkers betrokken bij het salesproces. Daarom heb je een centrale plek nodig waar alle medewerkers toegang hebben tot gespreksopnames en notities.

    Zonder de waardevolle inzichten die deze functies bieden, blijven je marketing en sales giswerk. Dit is niet efficiënt en het zorgt voor frustraties.

    HubSpot biedt bovenstaande drie mogelijkheden in wat naar onze mening het meest gebruiksvriendelijke, kosteneffectieve en schaalbare pakket is.

    Wat kan ik verwachten uit te geven aan HubSpot?

    HubSpot biedt een scala aan tools en een keur aan niveaus en prijsniveaus. Voor de startup of heel kleine bedrijven zijn er goedkope en zelfs gratis opties, maar om te doen wat TAYA Mastery van je vraagt, heb je meer functies nodig.

    De basis voor onze TAYA Mastery-klanten bestaat uit 2 producten:

    Marketing Hub Professional

    • 792 euro per maand
    • 3 seats
    • 2.000 marketingcontacten

    Sales Hub Starter

    • 15 euro per maand per seat

    Je Buzzlytics-coach zal je helpen precies te bepalen welke functies van HubSpot je bedrijf nodig heeft. Als je groeit, kun je altijd upgraden om extra functies toe te voegen.

    Moet ik HubSpot al opgezet hebben voordat ik aan het programma begin?

    Nee. Als je HubSpot al hebt aangeschaft en al bekend bent met de tool, kun je bepaalde trainingen sneller doorlopen, maar dit is geen vereiste om te kunnen beginnen. Wij trainen je om HubSpot te gebruiken op de manier die het beste bij jouw bedrijf past – of je nu een beginner bent of een doorgewinterde gebruiker.

    Als je voordat je met TAYA Mastery start alvast wilt beginnen met het instellen van HubSpot, ga je gang! Maar als je HubSpot liever verkent met een ervaren gids aan je zijde, kun je wachten om dit samen met onze gecertificeerde HubSpot-trainers te doen.

    In welke gevallen zou een andere tool ook kunnen werken?

    De overgrote meerderheid van de klanten die momenteel deelnemen aan They Ask, You Answer Mastery gebruikt HubSpot. Maar het is geen vereiste. Er zijn situaties waarin een andere optie ook zou kunnen werken.

    Als je bijvoorbeeld al een goed functionerend systeem hebt dat goed werkt voor je behoeften en voldoet aan de drie cruciale vereisten die hierboven zijn genoemd, zal je Buzzlytics-coach je niet vragen om dat systeem op te geven ten gunste van HubSpot.

    Toch kan je coach je adviseren (maar niet verplichten) om over te stappen als bepaalde HubSpot-functionaliteiten nuttig zouden zijn voor jouw bedrijf. Het gaat tenslotte niet alleen om wat HubSpot doet – het gaat er ook om hoe gemakkelijk het werkt. Als je huidige systeem ingewikkeld, grillig of verwarrend is, dan is HubSpot waarschijnlijk de betere optie.

    Houd je progressie bij met HubSpot

    De reis naar eigenaarschap van je digitale sales en marketing staat of valt met je vermogen om te meten en de balans op te maken van wat je aan het doen bent.

    Van je contentmanager die de komende contentstrategie plant, tot je verkopers die zorgvuldige notities bijhouden van verkennende gesprekken, tot je CMO die het websiteverkeer controleert, HubSpot is de tool die dit allemaal mogelijk – en zelfs gemakkelijk maakt.

    Hoewel er situaties zijn waarin HubSpot niet nodig is, zullen we het in elk geval sterk aanbevelen, omdat we weten hoe goed het je in staat stelt om de effectiviteit van je contentmarketing te meten.