TAYA Mastery

Benieuwd wat je kunt verwachten als je met ons aan de slag gaat met They Ask, You Answer? Op deze pagina kun je alles lezen over ons They Ask, You Answer Mastery-programma.

  • They Ask, You Answer Coaching & Training

  • 18 maanden-programma

  • Haal je marketing in huis

Wat is TAYA precies?

They Ask You Answer (oftewel TAYA) is een praktisch framework en een sales-en-marketingfilosofie gebaseerd op een eenvoudig principe: wanneer je prospect of klant een vraag stelt, dan beantwoord je die op je website. Door dat te doen word je de trusted advisor, oftewel de meest vertrouwde stem in jouw markt. Hierdoor zul je meer business doen dan ooit tevoren.

Meer weten over They Ask, You Answer? Bestel het boek (Nederlands of Engels) of kom naar onze Lunch & Learn.

Dit klinkt misschien simpel wanneer je er snel even oppervlakkig naar kijkt. Maar schijn bedriegt.

Het framework van TAYA volgt in essentie dit denkproces: we willen vragen en zorgen van prospects en klanten ontrafelen en deze vervolgens beantwoorden. Open, eerlijk, transparant en volledig.

We willen dat deze manier van denken onderdeel wordt van onze bedrijfscultuur en toepassen in ons verkoopproces zodat we direct impact zien op de omzet.

En met de juiste meetinstrumenten op de juiste plek in ons bedrijf zijn we in staat om de omzetgroei te meten die voortkomt uit de implementatie van TAYA.

Meer weten over TAYA? Lees deze uitgebreide pagina, inclusief een duidelijke video.

Je marketing in huis halen

Een van de grootste voordelen van aan de slag gaan met TAYA, is dat het vereist dat je je marketing in huis haalt, in plaats van het uit te besteden aan een bureau.

Het insourcen van marketing betekent een blijer en effectiever team.

Een bijkomend voordeel van onze dienstverlening, dat we in eerste instantie niet zo hadden bedacht, is de impact die training en coaching heeft op de moraal en loopbaan van medewerkers – en dan vooral de marketeers in je bedrijf.

Goede marketeers willen hun skills ontwikkelen en meer kennis opdoen. Een groot deel van de waarde die marketeers ervaren in je bedrijf, komt door het gevoel dat ze kunnen groeien, leren en waarde kunnen toevoegen.

Wanneer je je marketing uitbesteedt aan een bureau, mis je de voordelen van een eigen team. Sterker nog, soms is er zelfs een conflict tussen jouw interne marketeers en het bureau dat je inhuurt. Met TAYA kun je dit voorkomen en bouwen aan betere marketeers en verkopers in jouw bedrijf.

Jouw They Ask, You Answer trainings- en coachingsteam:

Als gecertificeerd They Ask, You Answer-partner is het onze taak om je trainen en te coachen in de strategische en praktische principes van TAYA. Zo hoef je aan het einde van jouw TAYA-traject nooit meer je marketing uit te besteden.

Wij geloven dat het veel effectiever is om de marketing van je bedrijf zelf te doen, in plaats van dit over te laten aan een marketingbureau.

Dit betekent dat jullie zelf het werk doen en dat wij je complete team trainen en coachen met ons team van ervaren sales- en marketingexperts.

TAYA Mastery is géén business coaching. Business coaches kunnen strategisch een geweldige toevoeging zijn, maar geven je team normaal gesproken geen hands-on training, zoals het opzetten van lead scoring in HubSpot, het creëren van je eigen video’s of hoe je artikelen moet schrijven die hoog scoren in Google en ook nog eens converteren. Onze TAYA-coaches en -trainers doen dat wel.

Iedere coach is een specialist in zijn specifieke vakgebied. Jouw team leert dus de methoden en strategieën die onze coaches zelf dagelijks inzetten om de groei van onze klanten en die van onszelf te realiseren. Dit is waarschijnlijk het meest waardevolle onderdeel van ons TAYA-programma, los van de implementatie van het framework zelf.

They Ask, You Answer trainings- en coachingsteam

Kick-off- en kwartaalplanningssessies

De kick-offsessie
De kick-offsessie is de eerste meeting die we hebben wanneer een klant een TAYA Training & Coaching-overeenkomst heeft getekend.

Het is ontzettend belangrijk dat niet alleen marketing deelneemt aan deze meeting, maar ook het management van het bedrijf (de directeur of, zoals in grotere bedrijven, een divisiedirecteur), sales en andere teamleden die veel klantcontact hebben.

Sterker nog, als we het management niet enthousiast kunnen krijgen om de meest vertrouwde stem in hun branche te worden, zullen we de klant niet accepteren, laat staan dat we een kick-offsessie organiseren.

In ieder geval zijn de volgende sleutelfiguren nodig in een kick-offsessie:

  • Een hoofdcoach van Buzzlytics
  • Een accountmanager van Buzzlytics
  • Jouw (divisie)directeur

  • Jouw hoofd sales
  • Jouw marketingteam

Het doel van deze kick-offsessie is om alle betrokken partijen op één lijn te krijgen met betrekking tot de doelen die we willen bereiken. Verder gaan we het hebben over hoe we jullie ‘accountable’ houden. We behandelen ook praktische zaken zoals hoe de trainingen werken, hoe we samenwerken in documenten en andere ‘huisregels’.

Kwartaalplanningssessies
Kwartaalplanningssessies vinden, zoals de naam al zegt, elk kwartaal plaats en duren aanzienlijk langer dan de kickoffsessie (ongeveer 3 uur). We durven wel te beweren dat dit de meest constructieve, directe en leukste meetings zijn die je ooit zult hebben.

In een kwartaalplanningssessie behandelen we zaken als:

  • Je scorecard en hoe het ervoor staat

  • 3-5 sales- en marketingprioriteiten

  • Waar staan we nu versus waar moeten we staan
  • 90 dagenplan en -doelen

Je scorecard

Een van de dingen die we bespreken in de hierboven genoemde kwartaalplanningssessie is je Digital Sales & Marketing Mastery scorecard. Deze geeft ons inzicht in waar we staan en helpt ons prioriteiten te stellen. Zo weten we waar we aan moeten werken.

They Ask, You Answer Scorecard

Bij aanvang van jouw TAYA Mastery-traject zul je waarschijnlijk een score hebben van minder dan 20. En dat is helemaal oké. De bedoeling van de scorecard is niet dat je meteen de 100 haalt, maar dat je weet welke prioriteiten je moet stellen om je score te verbeteren.

Wekelijkse en tweewekelijkse trainingssessies

Zoals hierboven vermeld in het onderdeel over de trainers en coaches, krijg je een aantal onderwerpdeskundigen toegewezen die passen bij de behoeften van je bedrijf. Wie dat zijn, wordt voornamelijk bepaald in de kick-off- en planningssessies.

Jouw behoeften bepalen niet alleen welke trainers en coaches je nodig hebt, maar ook de frequentie van de meetings tussen jou en je team en onze coaches en trainers.

Hier zie je een doorsnee opbouw van de tijd die je besteedt met onze trainers en coaches. Natuurlijk is niet de tijdsinvestering het belangrijkst, maar gaat het om de impact en het resultaat dat we met elkaar willen bereiken. Sommige trainers, zoals contenttrainers, zullen meer nodig zijn dan anderen, zoals salestrainers of leiderschapscoaches.

Waar gaan de trainingen over?

Wat zit er allemaal in je TAYA-training en -coaching?

Zoals eerder aangegeven, is het concept They Ask, You Answer op zichzelf relatief eenvoudig. Namelijk de trusted advisor worden in jouw branche. Maar daar komen vraagt behoorlijk wat.

We hebben een aantal belangrijke zaken hierboven al toegelicht, maar hieronder vind je een compleet overzicht van wat bij de implementatie van TAYA komt kijken.

Zo zien de eerste 90 dagen eruit

Op basis van je scorecard en wat we met elkaar bespreken tijdens de kick-off- en planningssessies, zal onze hoofdcoach je helpen om prioriteiten te stellen. Onze klanten vinden de focus die wij ze geven een van de meest waardevolle aspecten van de samenwerking met ons.

Het toewijzen van trainers aan je team
Afhankelijk van je behoeften krijg je meerdere of alle van de onderstaande coaches toegewezen:

  • Salestrainer
  • Contenttrainer
  • Videotrainer
  • HubSpottrainer

De belangrijkste prioriteiten in je eerste 90 dagen
We begrijpen als geen ander dat het bovenstaande overweldigend kan voelen. Maar geen zorgen, niet alles hoeft tegelijk. Tijdens de eerste 90 dagen van jouw TAYA Mastery-traject focussen we ons bijvoorbeeld op de zaken die de meeste impact maken wanneer je start.

Dit zijn:

  • het produceren van content die omzet genereert
  • het meetbaar maken van de ROI door middel van reports in, bij voorkeur, HubSpot
  • het opnemen van video’s die de salescyclus drastisch verkorten
  • het integreren van content in je verkoopproces

En nu?

Als jij ziet dat het implementeren van They Ask, You Answer in jouw bedrijf impact kan maken, dan zijn hier de volgende stappen die wij je aanraden om te nemen.