Door:

Daan Schmidt

Leestijd: +/- 8 min

17 april 2024

Deel dit item:

Is een coach noodzakelijk om They Ask, You Answer te implementeren?

een man en een vrouw zitten aan een tafel en geven elkaar een high five

Je hebt They Ask, You Answer van Marcus Sheridan gelezen en/of een van onze Lunch & Learns bijgewoond en bent helemaal enthousiast geworden over They Ask, You Answer. Je hebt misschien ook al gezien dat wij een TAYA-workshop en een TAYA Mastery-programma aanbieden en vraagt je misschien af: heb ik dat echt nodig? Kunnen we dit niet zelf?

Het lijkt immers zo eenvoudig: wees geobsedeerd door de vragen, angsten en problemen van je kopers, creëer behulpzame, eerlijke content en gebruik deze content om de salescyclus te verkorten. Een kind kan de was doen, toch?

Maar wanneer de meeste bedrijfsleiders They Ask, You Answer in de praktijk proberen te brengen, blijkt dit veel omslachtiger dan het op het eerste gezicht leek.

  • Ik weet dat ik een contentmanager moet aannemen, maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Waar moet ik beginnen?
  • Hoe zet ik de inzichten van mijn inhoudsdeskundigen om in content die onze kopers informeert?
  • Ik weet dat we video moeten integreren in het salesproces, maar hoe doe ik dat meteen de eerste keer goed?
  • Ik denk dat de structuur van mijn website logisch is, maar hoe weet ik dat zeker?
  • We hebben veel geld geïnvesteerd in HubSpot, maar ik denk niet dat we er alles uit halen.

Deze vragen – en nog vele andere – dwarrelen rond in de hoofden van bedrijfseigenaren die geconfronteerd worden met de realiteit van het in de praktijk brengen van They Ask, You Answer.

Hoewel je met wat onderzoek en veel vallen en opstaan ook de juiste antwoorden op de vragen zult ontdekken, zul je maar langzaam vooruitkomen in het proces.

Met een coach kun je veel sneller stappen zetten en bespaar je jezelf kostbare beginnersfouten.

Inhoudsopgave

De kracht van een They Ask, You Answer-coach

De coaches van Buzzlytics zijn experts die zich op maar één ding focussen: bedrijven helpen om They Ask, You Answer zo efficiënt en effectief mogelijk te implementeren.

Klanten die met ons samenwerken, kunnen They Ask, You Answer in 18 maanden onder de knie krijgen.

Zou je het ook allemaal zonder coach kunnen doen? Nogmaals: het kan. Maar het zal traag gaan, je zult veel fouten maken en het zal je steeds meer frustratie opleveren.

Bovendien schuilt er nog een gevaar in het zelf proberen te doen. Misschien denk je: we gaan het eerst zelf proberen, we kunnen altijd later nog een coach in de arm nemen als we er niet uit komen.

Maar hoe groot denk je dat de motivatie nog is om met They Ask, You Answer aan de slag te gaan als de eerste pogingen mislukt zijn? De kans is veel groter dat je de conclusie trekt dat dat hele They Ask, You Answer (voor jouw bedrijf) toch niet zo goed werkt als beweerd wordt.

Benieuwd hoe een coach je precies kan helpen bij de implementatie van They Ask, You Answer? Fijn dat je het vraagt! Hieronder geven we een aantal voorbeelden.

Hoe een Buzzlytics-coach je kan helpen met contentstrategie

Bij Buzzlytics is je coach je belangrijkste strategische aanspreekpunt. Hij werkt samen met andere experts bij Buzzlytics om je team te trainen in de implementatie van They Ask, You Answer.

De ontwikkeling van een contentstrategie is een complex proces met een hoop in elkaar grijpende elementen. Een coach kan je, samen met inhoudsdeskundigen bij Buzzlytics, hiermee helpen.

Hieronder lees je hoe.

1. Een contentmanager aannemen en zijn of haar rol in je bedrijf vastleggen

De contentmanager staat centraal in je hele contentmarketinginspanning. Maar als je nog nooit iemand voor deze rol hebt aangenomen, hoe weet je dan of die het goed doet? Precies, dat weet je niet. In plaats van dat je dit zelf allemaal moet uitzoeken, kan je coach je hierbij helpen. Buzzlytics helpt je ook bij het inwerken van de contentmanager.

2. Een langetermijncontentstrategie ontwikkelen

Een langetermijncontentstrategie begint met de vragen die je salesteam krijgt, maar strekt zich vervolgens uit tot de productie van content die daadwerkelijk organisch verkeer naar je website oplevert.

Eerst moet je content schrijven waarvan we weten dat die je bedrijf omzet gaat opleveren. We noemen deze onderwerpen de Big 5.

Daarna gaat het erom dat je een contentkalender ontwikkelt waarmee je je doelen bereikt. Je Buzzlytics-coach zal je voorzien van templates en andere tools die je hierbij kunnen helpen.

3. Zoekwoordenonderzoek

Er zijn misschien wel honderden zoekwoorden voor jouw branche.

Hoe weet je welke je moet selecteren? Met wat voor soort content kom je waarschijnlijk boven aan de zoekresultaten? Hoe beïnvloedt pagina-autoriteit je vermogen om te ranken op bepaalde zoekwoorden?

Een SEO-expert van Buzzlytics zorgt ervoor dat je efficiënter te werk gaat.

4. Het bouwen van een videocultuur

Om veel videocontent te creëren, moet je bedrijf een videocultuur ontwikkelen. Dit betekent dat je een videograaf moet aannemen, ervoor moet zorgen dat je medewerkers zich op hun gemak gaan voelen voor de camera, de benodigde apparatuur aanschaft, en nog veel meer.

Net als bij de contentmanager, begeleidt je coach je bij het werven en inwerken van deze persoon en coördineert hij de training met onze video-experts die al je vragen kunnen beantwoorden.

5. Nauwkeurige ROI-tracking

HubSpot kan, als het goed is ingesteld, het gedrag van prospects op je website volgen, inclusief de tijd die ze besteden aan verschillende soorten content, downloads, ingevulde formulieren, enzovoort.

Op het moment dat je een deal sluit, weet je welke content de prospect over de streep heeft getrokken – maar alleen als je weet hoe je HubSpot op de juiste manier gebruikt. Dit leer je in They Ask, You Answer Mastery.

6. Het verbeteren van de overdracht van marketing naar sales

Zijn je marketing- en salesteams het eens over wat een sales qualified lead (SQL) is? Hoe doe je aan lead scoring? Is de ervaring voor een klant naadloos?

Een coach kijkt naar alle aspecten van interne communicatie om de efficiëntie te maximaliseren.

7. On-page SEO best practices

Zoekmachines worden steeds slimmer. Om bij te blijven met SEO best practices, moet je de core updates van Google volgen, je verdiepen in zoekintentie, zogeheten LSI keywords in je content verwerken, en zo voort.

Als je zo veel tijd en energie stopt in je content, wil je ook zeker weten dat deze content optimaal presteert.

Hoe een Buzzlytics-coach je sales verbetert

Maar Buzzlytics werkt niet alleen met je marketingteam. Wij geloven dat sales en marketing op één lijn moeten zitten. Voor een succesvolle implementatie van They Ask, You Answer heb je sales dus ook nodig.

1. Het documenteren, evalueren en optimaliseren van je salesproces

Je coach werkt samen met je team om jullie huidige salesproces te documenteren en te standaardiseren voor het hele team, zodat het proces zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van je bedrijf – en om ervoor te zorgen dat een koper op elk contactmoment met jouw bedrijf iets kan leren.

2. Ontrafelen en aanpakken van belangrijke salesuitdagingen

Naast uitdagingen voor het hele team, kun je ook tegen individuele uitdagingen met specifieke medewerkers aanlopen. Sommige zijn misschien huiverig om nieuwe werkwijzen toe te passen, andere hebben misschien moeite met het gebruik van technologie. Je coach kan hen hierbij helpen.

3. Salestrainingen en rollenspellen

Simpel gezegd zorgen rollenspellen ervoor dat je team snel beter wordt. Als je de tijd neemt om te oefenen hoe je wilt communiceren en leert hoe je op een effectieve manier een salesgesprek moet voeren, voelt het als een tweede natuur wanneer je het echte gesprek gaat voeren.

Je bent dan veel beter voorbereid op het echte gesprek. Als je dan dat salesgesprek ingaat, voel je je op je gemak. Je hebt gedaan wat nodig is om te begrijpen wie de andere persoon is, wat zijn of haar mogelijke angsten, zorgen en problemen kunnen zijn – en hoe je hiermee omgaat in het gesprek.

Je coach leidt rollenspellen en geeft uitgebreide salestraining aan je team.

4. Training in ‘assignment selling’

Assignment selling houdt in dat je prospects bepaalde content toestuurt om te lezen of te bekijken voordat jullie het salesgesprek ingaan. Dit leidt tot beter geïnformeerde prospects en betere closing rates.

Maar hoe weet je welke content je naar een prospect moet sturen en wanneer? Hoe weet je of je hem niet te veel toestuurt, of juist te weinig?

Als je dit verkeerd aanpakt, kun je een prospect juist ontmoedigen. Het is dus cruciaal om een externe expert te hebben die je kan helpen je ‘assignment selling’-proces te perfectioneren, voordat je het probeert met een klant waarbij veel op het spel staat.

5. Video-in-sales training

Door video te integreren in het salesproces, bouw je vertrouwen op bij prospects. Dit leidt tot meer salesafspraken met geschiktere prospects. Geen idee hoe je dit aanpakt? Geen zorgen. Je coach kent de tips en trucs om dit van de grond te krijgen.

Met een coach leer je sneller en heb je minder last van blinde vlekken

Wat een Buzzlytics-coach je te bieden heeft, is simpelweg een deskundig perspectief van buitenaf waardoor je sneller door de groeipijnen heen bent die gepaard gaan met het implementeren van iets nieuws binnen je bedrijf.

Je wilt They Ask, You Answer niet alleen maar toepassen, je wilt het beheersen.

Je wilt elk aspect van They Ask, You Answer onder de knie krijgen. Of het nu gaat om de e-mails die je verstuurt als onderdeel van ‘assignment selling’ of om de artikelen die je schrijft, wij helpen je om een expert te worden in het onderwijzen van je kopers.

Maar dan zónder de trial-and-error die gepaard gaat met het zelf proberen te doen.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Daan, eigenaar bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets voor jouw bedrijf is? Plan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Is een coach noodzakelijk om They Ask, You Answer te implementeren?

een man en een vrouw zitten aan een tafel en geven elkaar een high five

Je hebt They Ask, You Answer van Marcus Sheridan gelezen en/of een van onze Lunch & Learns bijgewoond en bent helemaal enthousiast geworden over They Ask, You Answer. Je hebt misschien ook al gezien dat wij een TAYA-workshop en een TAYA Mastery-programma aanbieden en vraagt je misschien af: heb ik dat echt nodig? Kunnen we dit niet zelf?

Het lijkt immers zo eenvoudig: wees geobsedeerd door de vragen, angsten en problemen van je kopers, creëer behulpzame, eerlijke content en gebruik deze content om de salescyclus te verkorten. Een kind kan de was doen, toch?

Maar wanneer de meeste bedrijfsleiders They Ask, You Answer in de praktijk proberen te brengen, blijkt dit veel omslachtiger dan het op het eerste gezicht leek.

  • Ik weet dat ik een contentmanager moet aannemen, maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Waar moet ik beginnen?
  • Hoe zet ik de inzichten van mijn inhoudsdeskundigen om in content die onze kopers informeert?
  • Ik weet dat we video moeten integreren in het salesproces, maar hoe doe ik dat meteen de eerste keer goed?
  • Ik denk dat de structuur van mijn website logisch is, maar hoe weet ik dat zeker?
  • We hebben veel geld geïnvesteerd in HubSpot, maar ik denk niet dat we er alles uit halen.

Deze vragen – en nog vele andere – dwarrelen rond in de hoofden van bedrijfseigenaren die geconfronteerd worden met de realiteit van het in de praktijk brengen van They Ask, You Answer.

Hoewel je met wat onderzoek en veel vallen en opstaan ook de juiste antwoorden op de vragen zult ontdekken, zul je maar langzaam vooruitkomen in het proces.

Met een coach kun je veel sneller stappen zetten en bespaar je jezelf kostbare beginnersfouten.

Inhoudsopgave

De kracht van een They Ask, You Answer-coach

De coaches van Buzzlytics zijn experts die zich op maar één ding focussen: bedrijven helpen om They Ask, You Answer zo efficiënt en effectief mogelijk te implementeren.

Klanten die met ons samenwerken, kunnen They Ask, You Answer in 18 maanden onder de knie krijgen.

Zou je het ook allemaal zonder coach kunnen doen? Nogmaals: het kan. Maar het zal traag gaan, je zult veel fouten maken en het zal je steeds meer frustratie opleveren.

Bovendien schuilt er nog een gevaar in het zelf proberen te doen. Misschien denk je: we gaan het eerst zelf proberen, we kunnen altijd later nog een coach in de arm nemen als we er niet uit komen.

Maar hoe groot denk je dat de motivatie nog is om met They Ask, You Answer aan de slag te gaan als de eerste pogingen mislukt zijn? De kans is veel groter dat je de conclusie trekt dat dat hele They Ask, You Answer (voor jouw bedrijf) toch niet zo goed werkt als beweerd wordt.

Benieuwd hoe een coach je precies kan helpen bij de implementatie van They Ask, You Answer? Fijn dat je het vraagt! Hieronder geven we een aantal voorbeelden.

Hoe een Buzzlytics-coach je kan helpen met contentstrategie

Bij Buzzlytics is je coach je belangrijkste strategische aanspreekpunt. Hij werkt samen met andere experts bij Buzzlytics om je team te trainen in de implementatie van They Ask, You Answer.

De ontwikkeling van een contentstrategie is een complex proces met een hoop in elkaar grijpende elementen. Een coach kan je, samen met inhoudsdeskundigen bij Buzzlytics, hiermee helpen.

Hieronder lees je hoe.

1. Een contentmanager aannemen en zijn of haar rol in je bedrijf vastleggen

De contentmanager staat centraal in je hele contentmarketinginspanning. Maar als je nog nooit iemand voor deze rol hebt aangenomen, hoe weet je dan of die het goed doet? Precies, dat weet je niet. In plaats van dat je dit zelf allemaal moet uitzoeken, kan je coach je hierbij helpen. Buzzlytics helpt je ook bij het inwerken van de contentmanager.

2. Een langetermijncontentstrategie ontwikkelen

Een langetermijncontentstrategie begint met de vragen die je salesteam krijgt, maar strekt zich vervolgens uit tot de productie van content die daadwerkelijk organisch verkeer naar je website oplevert.

Eerst moet je content schrijven waarvan we weten dat die je bedrijf omzet gaat opleveren. We noemen deze onderwerpen de Big 5.

Daarna gaat het erom dat je een contentkalender ontwikkelt waarmee je je doelen bereikt. Je Buzzlytics-coach zal je voorzien van templates en andere tools die je hierbij kunnen helpen.

3. Zoekwoordenonderzoek

Er zijn misschien wel honderden zoekwoorden voor jouw branche.

Hoe weet je welke je moet selecteren? Met wat voor soort content kom je waarschijnlijk boven aan de zoekresultaten? Hoe beïnvloedt pagina-autoriteit je vermogen om te ranken op bepaalde zoekwoorden?

Een SEO-expert van Buzzlytics zorgt ervoor dat je efficiënter te werk gaat.

4. Het bouwen van een videocultuur

Om veel videocontent te creëren, moet je bedrijf een videocultuur ontwikkelen. Dit betekent dat je een videograaf moet aannemen, ervoor moet zorgen dat je medewerkers zich op hun gemak gaan voelen voor de camera, de benodigde apparatuur aanschaft, en nog veel meer.

Net als bij de contentmanager, begeleidt je coach je bij het werven en inwerken van deze persoon en coördineert hij de training met onze video-experts die al je vragen kunnen beantwoorden.

5. Nauwkeurige ROI-tracking

HubSpot kan, als het goed is ingesteld, het gedrag van prospects op je website volgen, inclusief de tijd die ze besteden aan verschillende soorten content, downloads, ingevulde formulieren, enzovoort.

Op het moment dat je een deal sluit, weet je welke content de prospect over de streep heeft getrokken – maar alleen als je weet hoe je HubSpot op de juiste manier gebruikt. Dit leer je in They Ask, You Answer Mastery.

6. Het verbeteren van de overdracht van marketing naar sales

Zijn je marketing- en salesteams het eens over wat een sales qualified lead (SQL) is? Hoe doe je aan lead scoring? Is de ervaring voor een klant naadloos?

Een coach kijkt naar alle aspecten van interne communicatie om de efficiëntie te maximaliseren.

7. On-page SEO best practices

Zoekmachines worden steeds slimmer. Om bij te blijven met SEO best practices, moet je de core updates van Google volgen, je verdiepen in zoekintentie, zogeheten LSI keywords in je content verwerken, en zo voort.

Als je zo veel tijd en energie stopt in je content, wil je ook zeker weten dat deze content optimaal presteert.

Hoe een Buzzlytics-coach je sales verbetert

Maar Buzzlytics werkt niet alleen met je marketingteam. Wij geloven dat sales en marketing op één lijn moeten zitten. Voor een succesvolle implementatie van They Ask, You Answer heb je sales dus ook nodig.

1. Het documenteren, evalueren en optimaliseren van je salesproces

Je coach werkt samen met je team om jullie huidige salesproces te documenteren en te standaardiseren voor het hele team, zodat het proces zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van je bedrijf – en om ervoor te zorgen dat een koper op elk contactmoment met jouw bedrijf iets kan leren.

2. Ontrafelen en aanpakken van belangrijke salesuitdagingen

Naast uitdagingen voor het hele team, kun je ook tegen individuele uitdagingen met specifieke medewerkers aanlopen. Sommige zijn misschien huiverig om nieuwe werkwijzen toe te passen, andere hebben misschien moeite met het gebruik van technologie. Je coach kan hen hierbij helpen.

3. Salestrainingen en rollenspellen

Simpel gezegd zorgen rollenspellen ervoor dat je team snel beter wordt. Als je de tijd neemt om te oefenen hoe je wilt communiceren en leert hoe je op een effectieve manier een salesgesprek moet voeren, voelt het als een tweede natuur wanneer je het echte gesprek gaat voeren.

Je bent dan veel beter voorbereid op het echte gesprek. Als je dan dat salesgesprek ingaat, voel je je op je gemak. Je hebt gedaan wat nodig is om te begrijpen wie de andere persoon is, wat zijn of haar mogelijke angsten, zorgen en problemen kunnen zijn – en hoe je hiermee omgaat in het gesprek.

Je coach leidt rollenspellen en geeft uitgebreide salestraining aan je team.

4. Training in ‘assignment selling’

Assignment selling houdt in dat je prospects bepaalde content toestuurt om te lezen of te bekijken voordat jullie het salesgesprek ingaan. Dit leidt tot beter geïnformeerde prospects en betere closing rates.

Maar hoe weet je welke content je naar een prospect moet sturen en wanneer? Hoe weet je of je hem niet te veel toestuurt, of juist te weinig?

Als je dit verkeerd aanpakt, kun je een prospect juist ontmoedigen. Het is dus cruciaal om een externe expert te hebben die je kan helpen je ‘assignment selling’-proces te perfectioneren, voordat je het probeert met een klant waarbij veel op het spel staat.

5. Video-in-sales training

Door video te integreren in het salesproces, bouw je vertrouwen op bij prospects. Dit leidt tot meer salesafspraken met geschiktere prospects. Geen idee hoe je dit aanpakt? Geen zorgen. Je coach kent de tips en trucs om dit van de grond te krijgen.

Met een coach leer je sneller en heb je minder last van blinde vlekken

Wat een Buzzlytics-coach je te bieden heeft, is simpelweg een deskundig perspectief van buitenaf waardoor je sneller door de groeipijnen heen bent die gepaard gaan met het implementeren van iets nieuws binnen je bedrijf.

Je wilt They Ask, You Answer niet alleen maar toepassen, je wilt het beheersen.

Je wilt elk aspect van They Ask, You Answer onder de knie krijgen. Of het nu gaat om de e-mails die je verstuurt als onderdeel van ‘assignment selling’ of om de artikelen die je schrijft, wij helpen je om een expert te worden in het onderwijzen van je kopers.

Maar dan zónder de trial-and-error die gepaard gaat met het zelf proberen te doen.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Daan, eigenaar bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets voor jouw bedrijf is? Plan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Door:

Daan Schmidt

Leestijd: +/- 8 min

17 april 2024

Views: 97

Deel dit item: