Door:

Bastiaan Kolster

Leestijd: +/- 4 min

11 maart 2024

Deel dit item:

Kunnen we al beginnen met They Ask, You Answer als we nog niet de juiste mensen hebben?

een groep lachende jonge mensen rond een tafel met papieren

Waarom een contentmanager van essentieel belang is

Buzzlytics’ uitgebreide They Ask, You Answer Mastery-programma is ontwikkeld voor elk bedrijf dat zich volledig wil inzetten om het programma tot een succes te maken. Er is geen checklist met vereisten – behalve de bereidheid om alles op alles te zetten.

Als je bereid bent te doen wat nodig is om draagvlak te creëren en je team verantwoordelijk te houden, dan ben je klaar om te beginnen. Als je wacht tot alle puzzelstukjes op hun plaats vallen, zul je merken dat je dingen uitstelt die je eigenlijk zou kunnen doen.

Wij helpen je bij elk onderdeel van je reis naar digital sales en marketing mastery. Het is niet nodig om bepaalde uitdagingen op te lossen voordat je met ons aan de slag gaat. We werken sámen aan je uitdagingen.

Je coach zal je aanraden om een contentmanager aan te nemen als spil van je contentmarketinginitiatief. Deze zal de vragen die je verkoopteam te horen krijgt beantwoorden in bijvoorbeeld blogs. Je verkoopteam kan deze content vervolgens gebruiken om toekomstige prospects te informeren.

Je contentmanager maakt ook gebruik van je inhoudsdeskundigen in het contentproductieproces, om kopers te informeren en verkeer naar je site te leiden. Daarnaast zal je contentmanager waarschijnlijk ook andere marketingtaken op zich nemen. Dit kan betekenen dat hij toezicht houdt op je aanwezigheid op sociale media of dat hij e-mails en andere marketingmaterialen schrijft en plant.

Om deze redenen zien we een contentmanager als een essentieel onderdeel van je digital sales en marketing mastery.

‘Maar wat als ik nog geen contentmanager heb?’

Betekent dit dat Buzzlytics pas met je aan de slag kan als je een contentmanager hebt? Nee, wij kunnen je hier juist bij helpen. We kunnen bijvoorbeeld functieomschrijvingen en sollicitatievragen aanleveren.

We gaan aan de slag met wat je hebt. Elke situatie is anders en elk bedrijf staat voor zijn eigen uitdagingen als het groeit. Buzzlytics is je partner bij het aangaan van deze uitdagingen. We gebruiken je huidige omstandigheden als uitgangspunt, wat die ook zijn.

Het aannemen en inwerken van een contentmanager kan sneller gaan dan je denkt

Als en wanneer je klaar bent om een contentmanager aan te nemen, kan dit proces snel gaan – vooral als je gebruikmaakt van de resources van Buzzlytics.

We hebben klanten gehad die al binnen 3 weken na het opstellen van een functieomschrijving een contentmanager hadden aangenomen.

Marcus Sheridan, schrijver van They Ask, You Answer, adviseert om de contentmanager meteen te laten beginnen met schrijven, zodra je hem hebt aangesteld.

“Contentmanagers moeten in de eerste week beginnen met het produceren van geschreven werk. In feite bestaat de beste inwerkperiode uit het interviewen van medewerkers en het stellen van vragen over de producten en diensten die je verkoopt.”

Of je nu voor of na de start met Buzzlytics begint met het inhuren van een contentmanager, hij kan snel een goed presterend lid van je team worden.

‘Kan ik de rol van contentmanager intern invullen?’

De enige manier waarop je de rol van contentmanager effectief intern kunt invullen, is als je het ziet als een nieuwe fulltime rol die iemand gaat vervullen. Deze persoon moet niet je contentmanager zijn naast al het andere wat hij doet.

Marcus verwoordt het als volgt:

“Contentmanagement is een fulltime baan, en als je het serieus gaat nemen verdient het de volledige aandacht van een medewerker. Als je het overdraagt aan iemand die al in dienst is, geef je het waarschijnlijk aan iemand die misschien al te veel petten op heeft.”

Contentmanagement kan alleen intern worden opgepakt als je bereid bent om het te beschouwen als een nieuwe functie waarvoor je intern mensen aanneemt. Anders werkt het niet.

Wachten op de perfecte omstandigheden betekent dat je weleens heel lang zou moeten kunnen wachten

Het They Ask, You Answer Mastery-programma is ontwikkeld om te starten waar je ook bent. Zolang er sprake is van buy-in bij de bedrijfsleiding en een cultuur die interne ontwikkeling en verbetering ondersteunt, kun je van start. Buzzlytics past het programma aan aan de behoeften van jouw bedrijf.

We hebben gewerkt met klanten die al een stevig contentteam hebben, en we hebben gewerkt met klanten die nog maanden verwijderd zijn van het aannemen van hun eerste contentproducent.

Maar dat is geen probleem. Je hoeft alleen maar bereid te zijn te doen wat nodig is om eigenaarschap te nemen over je digitale sales en marketing. Wij bij Buzzlytics helpen je bij elke stap.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Bastiaan, coach bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Kunnen we al beginnen met They Ask, You Answer als we nog niet de juiste mensen hebben?

een groep lachende jonge mensen rond een tafel met papieren

Waarom een contentmanager van essentieel belang is

Buzzlytics’ uitgebreide They Ask, You Answer Mastery-programma is ontwikkeld voor elk bedrijf dat zich volledig wil inzetten om het programma tot een succes te maken. Er is geen checklist met vereisten – behalve de bereidheid om alles op alles te zetten.

Als je bereid bent te doen wat nodig is om draagvlak te creëren en je team verantwoordelijk te houden, dan ben je klaar om te beginnen. Als je wacht tot alle puzzelstukjes op hun plaats vallen, zul je merken dat je dingen uitstelt die je eigenlijk zou kunnen doen.

Wij helpen je bij elk onderdeel van je reis naar digital sales en marketing mastery. Het is niet nodig om bepaalde uitdagingen op te lossen voordat je met ons aan de slag gaat. We werken sámen aan je uitdagingen.

Je coach zal je aanraden om een contentmanager aan te nemen als spil van je contentmarketinginitiatief. Deze zal de vragen die je verkoopteam te horen krijgt beantwoorden in bijvoorbeeld blogs. Je verkoopteam kan deze content vervolgens gebruiken om toekomstige prospects te informeren.

Je contentmanager maakt ook gebruik van je inhoudsdeskundigen in het contentproductieproces, om kopers te informeren en verkeer naar je site te leiden. Daarnaast zal je contentmanager waarschijnlijk ook andere marketingtaken op zich nemen. Dit kan betekenen dat hij toezicht houdt op je aanwezigheid op sociale media of dat hij e-mails en andere marketingmaterialen schrijft en plant.

Om deze redenen zien we een contentmanager als een essentieel onderdeel van je digital sales en marketing mastery.

‘Maar wat als ik nog geen contentmanager heb?’

Betekent dit dat Buzzlytics pas met je aan de slag kan als je een contentmanager hebt? Nee, wij kunnen je hier juist bij helpen. We kunnen bijvoorbeeld functieomschrijvingen en sollicitatievragen aanleveren.

We gaan aan de slag met wat je hebt. Elke situatie is anders en elk bedrijf staat voor zijn eigen uitdagingen als het groeit. Buzzlytics is je partner bij het aangaan van deze uitdagingen. We gebruiken je huidige omstandigheden als uitgangspunt, wat die ook zijn.

Het aannemen en inwerken van een contentmanager kan sneller gaan dan je denkt

Als en wanneer je klaar bent om een contentmanager aan te nemen, kan dit proces snel gaan – vooral als je gebruikmaakt van de resources van Buzzlytics.

We hebben klanten gehad die al binnen 3 weken na het opstellen van een functieomschrijving een contentmanager hadden aangenomen.

Marcus Sheridan, schrijver van They Ask, You Answer, adviseert om de contentmanager meteen te laten beginnen met schrijven, zodra je hem hebt aangesteld.

“Contentmanagers moeten in de eerste week beginnen met het produceren van geschreven werk. In feite bestaat de beste inwerkperiode uit het interviewen van medewerkers en het stellen van vragen over de producten en diensten die je verkoopt.”

Of je nu voor of na de start met Buzzlytics begint met het inhuren van een contentmanager, hij kan snel een goed presterend lid van je team worden.

‘Kan ik de rol van contentmanager intern invullen?’

De enige manier waarop je de rol van contentmanager effectief intern kunt invullen, is als je het ziet als een nieuwe fulltime rol die iemand gaat vervullen. Deze persoon moet niet je contentmanager zijn naast al het andere wat hij doet.

Marcus verwoordt het als volgt:

“Contentmanagement is een fulltime baan, en als je het serieus gaat nemen verdient het de volledige aandacht van een medewerker. Als je het overdraagt aan iemand die al in dienst is, geef je het waarschijnlijk aan iemand die misschien al te veel petten op heeft.”

Contentmanagement kan alleen intern worden opgepakt als je bereid bent om het te beschouwen als een nieuwe functie waarvoor je intern mensen aanneemt. Anders werkt het niet.

Wachten op de perfecte omstandigheden betekent dat je weleens heel lang zou moeten kunnen wachten

Het They Ask, You Answer Mastery-programma is ontwikkeld om te starten waar je ook bent. Zolang er sprake is van buy-in bij de bedrijfsleiding en een cultuur die interne ontwikkeling en verbetering ondersteunt, kun je van start. Buzzlytics past het programma aan aan de behoeften van jouw bedrijf.

We hebben gewerkt met klanten die al een stevig contentteam hebben, en we hebben gewerkt met klanten die nog maanden verwijderd zijn van het aannemen van hun eerste contentproducent.

Maar dat is geen probleem. Je hoeft alleen maar bereid te zijn te doen wat nodig is om eigenaarschap te nemen over je digitale sales en marketing. Wij bij Buzzlytics helpen je bij elke stap.

Ook aan de slag met They Ask, You Answer?

Dit artikel is geschreven door Bastiaan, coach bij Buzzlytics.

Bij Buzzlytics helpen we bedrijven in ons TAYA Mastery-programma met het implementeren van They Ask, You Answer. Benieuwd of dit programma iets is voor jouw bedrijf? Plan dan een afspraak in met een van onze gecertificeerde They Ask, You Answer-adviseurs.

Door:

Bastiaan Kolster

Leestijd: +/- 4 min

11 maart 2024

Views: 101

Deel dit item: